Bratislava Passau na bicykli. Deň 2

Linz: Relax pri káve a pivku

Ráno v Ottensheime prebieha bez väčších komplikácií. Vstávame o pol ôsmej. Všetci sa navzájom povzbudzujeme, akí sme skvelí, že nás ešte nič nebolí:) Raňajky, zaplatíme a o štvrť na desať vyrážame. Ešte neprší, ale olovené mraky hrozia dažďom každú chvíľu.

Aby to nevyzeralo, že sa veľmi ponáhľame, zastavujeme na hlavnom námestí v Linzi a dávame si kávu, respektíve pivo. Počasie sa teší s nami z podareného výletu a začína pršať.  Keďže to nevyzerá, že by sa malo počasie zmeniť, vyrážame smerom na  Mauthausen.

Po ceste sa trochu vyčasilo, ale pred prudkým stúpaním k pozostatku koncentračného tábora. Presnejšie povedané, Mauthausen bola veľká skupina nacistických koncentračných táborov, ktoré boli vybudované v okolí dedín Mauthausen  a Gusen.

Míňame keltskú osadu v obci Mitterkirchen. Podľa nejakého sprievodcu váhame medzi bávením pozrieť sa na nejakú gigantickú hrušku alebo navštíviť starý vodný mlyn. Vyhráva mlyn a my mierime do Saxenu. Nadbiehame si pár kilometrov, ale nevadí nám to – vidina funkčného mlyna je silným lákadlom. Škoda, že v Saxen o žiadnom nevedia. „Voľakedy sme tu jeden vodný mlyn mali, ale ani ja som ho nezažil,“ schladil nás miestny dôchodca.

Sklamaní už nešpekulujeme a mierime do Grein. ktorý bude našim útočiskom pre túto noc. Do mesta sme dorazili o ôsmej večer.