Bratislava Passau na bicykli. Deň 1

Na prechode do Rakúska
Na prechode do Nemecka

Vstávame o pol ôsmej. Na raňajky nás čaká pečivo, salám, syr, maslo, džem, káva, čaj a džús – v tej chvíli to ešte nevieme, ale raňajkový rituál sa nezmení za celý čas nášho výletu. Vyrážame do centra Passau. V meste sme navštívili Dóm Sv. Štefana, kde je údajne najväčší organ v Európe. Fotíme a vyrážame na Donau Radweg. Cieľom pre dnešný večer je cca sto kilometrov vzdialený Ottensheim.

Passau je známe ako miesto sútoku troch riek: Dunaj, Inn a Ilz. Chceli sme sa na to miesto pozrieť na kopci tesne za Passau, ale nejako sme ho minuli. Dorážame do dedinky, ktorej názov si nepamätám Vichtenstein. Hore na kopci je vraj krásny zámoček. Plní elánu šliapeme hore, aj keď je to odbočka. Cestou si vyberáme údajnú skratku mimo asfaltky. Šliapem a preklínam, že som neostal dole:) Kúsok pod vrcholom je zámok. Pred ním nás víta ceduľa s približne takýmto odkazom: Zámok je súkromný majetok a momentálne je pre verejnosť neprístupný. Aspoň, že je tam nejaká veselica – istotne na našu počesť tam hrala pred radnicou vojenská kapela.

Kým zvyšok partie relaxoval a čapoval pramenitú vodu, ja som vybehol na bicykli ešte vyššie nad zámok. Ten pohľad stál za to, aj keď ostatní po mojom návrate tvrdili, že im stačí pohľad na fotografiu, ktorú som zhora spravil. Parchanti nevďační:) Ak bola cesta hore malým súkromným peklom, zjazd z kopca bol príjemne adrenalínovým zážitkom. Dole si dávame obed ešte z domácich zásob.

Postupne míňame Schlögen, kde je perfektný výhľad na krásnu zákrutu na Dunaji – rieka sa v jednom mieste otočí o takmer 180 stupňov. V Aschach narážame odporúčam na námestí nevynechať peknú starú radnicu. Kúsok za mestečkom Feldkirchen narážame na celkom pekné jazerá. Škoda, že nám množstvo komárov nedovolí vydržať pri nich dlhšie.

Zvyšok cesty prebehol bez mimoriadnych udalostí. Do Ottensheimu sme prišli okolo ôsmej večer. Z voleja sme si vybrali prvý gasthof, na ktorý sme natrafili.

Po krátkom riešení otázky, či majú voľné dve dvojlôžkové izby sme tam aj ostali. Gasthof zur Post vyzeral, akoby sa tu znenazdajky objavil po nejakých dvesto rokoch – mal svoju atmosféru, chutnú kuchyňu a aj pivko čapovali dobré. Netrvalo dlho a unavení sme zalomili.