Ako som bojoval s molochmi

Moloch

Nedávno sme sa presťahovali a tak som sa rozhodol, že by bolo načase, aby začali šeky za elektriku, plyn, či káblovku na meno nových obyvateľov bytu. Neostávalo teda iné, len kontaktovať naše milé molochy: SPP, ZSE a UPC. V žiadnom prípade som nechcel žiadnu zmenu zmluvy, a podobne, išlo len o zmenu mena, na ktoré budú faktúry chodiť. Ako to dopadlo?

SPP: Na stránke stačí nájsť link ukrývajúci zoznam zákazníckych centier. Na podstránke sa „flákajú“ dva pdf súbory. V prípade záujmu prezrieť si ich obsah, sa dozviete, že: „Došlo k chybe pri spracovaní Vašej požiadavky. Skúste požiadavku za chvíľu opakovať.“ Nefungovalo to pred týždňom, nefunguje to dnes. S telefonickým kontaktom som si poradil vďaka Zoznamu ST. Teta na zákazníckej linke SPP mi poradila, že musím prísť osobne a priniesť kúpno-predajnú zmluvu, prípadne list vlastníctva. Keď som však prišiel osobne, už zmluva nestačila – potrebovali nejaký doklad, že doterajší vlastník sa odhlásil. „Nikto sa neodhlasuje, len sa mení meno na faktúre, plyn sa bude odoberať za rovnakých pravidiel,“ hudiem si svoje. „Predchádzajúci vlastník sa musí odhlásiť,“ hudie si svoje teta z SPP. Prichádzam s argumentom, že byt sme kúpili od mamy. Zrazu odhlásenie netreba. „Nevadí, že mama má iné priezvysko ako ja?“ Vraj nevadí. „A čo keby som si to celé vymyslel, aký máte dôkaz, že pani X je moja mama?“ Na túto otázku mi teta z SPP nevedela odpovedať. Našťastie po pol hodine čakania mi povedala, že všetko je vybavené tak, ako som chcel.

ZSE: „Zavolajte! Sme vám nepretržite k dispozícii.“ Takto ma vyzýval podnik Západoslovenská energetika, a. s. Na zákaznícku linku som sa nedovolal ani po niekoľkodňovom snažení. Skôr, než som sa dopracoval k živému človeku ma automat upozornil, že všetky hovory s operátorom sú zaznamenávané a medzitým mi opakovane ďakovali, že do ZSE volám. Nakoniec som to vzdal a zavolal na úplne iné oddelenie, kde mi aspoň poradili, aký postup mám zvoliť.

UPC: Radi sa škriabete za ľavým uchom pravou rukou? Tak nejak vyzeral môj boj s UPC. Najskôr sme totiž museli spraviť prekládku káblovky z bytu X do bytu Y a káblovky z bytu Y do bytu X. Keď sme chceli na zákazníckom centre spraviť aj prehlásenie mien, boli sme odmietnutí, vraj musí prebehnúť najskôr fyzické preklopenie liniek. Technici samozrejme mali len vymedzené právomoci a urobenie poriadku v papieroch medzi ne nepatrilo. Ďalší telefonát do UPC – vraj si mám objednať „dílera“, ktorý prepis urobí. Kontaktujem UPC podporu cez mail a dozviem sa šokujúcu informáciu: stačí, aby som poslal mail so žiadosťou o zmenu mena na faktúre z mailového konta, ktoré bolo zriadené k službe Chello. A to nemohli povedať hneď?