Ako si zmanažovať čas

Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

    efektívne využívanie a organizovanie času Vo svojej zábudlivosti mám občas dosť veľký problém s manažovaním času. Okrem toho, alebo najmä preto, že zabúdam, veľmi často nestíham:) Už dlhší čas ako kalendár a plánovač využívam papier formátu A4. Čistý či popísaný – jednoducho, aký je po ruke. Asi nemusím hovoriť, že takéto papiere sa radi strácajú:))
    Hľadám teda riešenie. Okrem uzlíkov na vreckovkách, tabletkách na podporu fungovania pamäte počítam s používaním diára, ktorý mi umožní:
    efektívne využívanie a organizovanie času
    plánovanie pracovných povinností – krátkodobé a dlhodobé ciele, plány a úlohy
    optimalizácia rozvrhnutia času – denné, týždenné, mesačné plány
    analýza príčin časových strát, zásady boja so „zlodejmi času“, odhalenie a využitie časových rezerv

    Do úvahy prichádza:
    klasický diár a plánovač úloh na spôsob ADK systému
    + veľmi jednoduchá prevádzka – písanie na papier zvládnem bez problémov:)
    + relatívne nízka cena
    + mobilita zariadenia
    – obmedzený priestor – ak má jeden deň jednu stranu, viac tam nedostanete
    – možnosť editovania – ako presunúť X udalostí o rôzny čas, ak už sú raz zapísané?
    – nemožnosť zálohovania – iba ak viesť si diár dvojmo:)
    – niekedy môže byť diár veľký a nepraktický

    PDA, prípadne inteligentný telefón
    + mobilita
    + v porovnaní s papierovým diárom funkcie navyše (GPS, internet, telefón, fotoaparát, práca s dokumentami a multimédiami…)
    + prepojenie s počítačom
    + ochrana dát (heslom na rozdiel od papierového diára)
    – ak by zápis poznámok vyzeral ako písanie SMS, bolo by to otravné
    – závislosť na energetickom zdroji
    – zraniteľnosť – pád, poliatie tekutinou…
    – relatívne vysoká cena

    Plánovanie riešiť v PC (google calendar)
    + komfort pri písaní
    + nulové náklady
    + prístup z akéhokoľvek miesta, kde je internet (cez mobil)
    + možnosť zdielania kalendára alebo jeho časti s inými ľuďmi
    – cez mobil sa dá reálne využívať len prezeranie, nie je možné kalendár a plány zásadnejšie upravovať
    – na poradu si stolný počítač nevezmem

    Privítam poznámky a podnety, ako riešite plánovanie a manažovanie času vy.

    Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

      Tags: ,

      6 098 x čítané

      31 Comments to “Ako si zmanažovať čas”

      1. Trent 13 marca 2008 at 17:25 #

        Ano je vacsia, ale bacha:

        preto, lebo to je zariadenie, kde su DVA haky na miesenie cesta… v tych malych je len JEDEN, a navyse maju mensi objem spracovavanych surovin a samozrejme finalneho produktu.
        O vyhodach 2 miesiacich hakov sa dozvies kdekolvek na nete… My sme styria, tak volba bola jasna, musim piect chlieb vacsi ako 700g… inak by sa zjedol hned a napr. na rano by nezostalo. Musel by som piect kontinualne. Preto som musel kupit vacsiu pekaren. Velkost pekarne zavisi od objemu hotoveho chleba, nie od designu ako takeho. Keby som sa riadil dizajnom, kupim tu najlacnejsiu tesko pekaren za 1190sk, v meste ju maju, peknu chromovu, ani mulineks sa nechyta…

        Ale je pravda, ze kym bude Anetka chrumkat vacsie mnozstvo chleba, tak sa ti to aj tak pokazi. A zatial ste len dvaja chlebojedaci… :-)))