
Som klientom UPC. Nie rok, nie dva. Približne večnosť a dva roky k tomu. Jedným okom pozerám na účet a vidím, že za 30 Mb/s internet platím čosi cez 23 eur. Druhým okom pozerám cenník UPC a vidím: UPC Fiber Power 50 Mb/s za sympatických 15,90 € mesačne. Hoci som z matematiky nikdy nepatril medzi najlepších (bratislavské kolo matematickej olympiády na ZŠ a následne známka „dostatočný“ SŠ, ale to je iný príbeh…), došlo mi, že 15,9 je menej ako 23.
Keď takúto cenu ponúkajú len tak lárom-fárom na internetových stránkach, verného klienta isto neodmietnu priamo na pobočke UPC. Plný optimizmu som sa vybral spraviť si radosť:) Nasleduje voľný prepis môjho rozhovoru s pracovníčkou, ktorá isto chcela moje dobro… Akurát ja som nebol taký blbec, aby som si ho nechal vziať…
JA: Dobrý deň, mám od vás službu pripojenia na internet s rýchlosťou 30 MB/s a rád by som prešiel na vyššiu rýchlosť aj za cenu toho, že sa vám upíšem na dva roky.
UPC: Nech sa páči. Máme v ponuke 50 a 100 MB/s.
JA: Stačí mi tá 50tka.
UPC: To máme prechod na nižšiu službu, takže…
JA: Ako nižšia služba? Mám 30, chcem 50.To je vyšší balík.
UPC: Ale budete zaňho platitiť menej, takže je to prechod na nižšiu službu. S tým je spojený poplatok 19 eur.
JA: Vy si robíte srandu, že?
UPC: Nie.
JA: Som X rokov klientom UPC, chcem ním ostať. Chcem prejsť na vyšší balík služieb a za to mám platiť 19 eur?
UPC:Áno, lebo prechádzate na nižšiu mesačnú platbu. Ale tie peniaze sa vám do troch mesiacov vrátia.
JA: Ako? Pošlete mi ich na účet?
UPC:Nie, ale budete platiť menej, ako platíte dnes.
JA: Hm, tak to sa mi nevráti, pretože v cenníku avizujete cenu 15,90 € a vy miesto toho chcete, aby som platil viac. To sa mi nepozdáva.
UPC:Dobre, ako vernému zákazníkovi vám vieme tento poplatok odpustiť, ale v tom prípade nebudete mať tak výhodnú cenu.
JA:Nerozumiem – to akože ako verný zákazník dostanem horšiu cenu, ako nový zákazník?)
UPC: Ale odpustíme vám ten poplatok…
JA: …ktrý ale nový zákazník nemusí platiť, že?
UPC: Nie nemusí. Počkajte… (odchádza sa poradiť s kolegyňou)
UPC: Takže ako vernému zákazníkovi vám ponúkame cenu 18 eur (plus-mínus to už som prestal vnímať)
JA: Ale veď to nemá logiku. Viete čo, mám z tohto rozhovoru čudný pocit… Dajte mi tlačivo na vypovedanie zmluvy.
UPC (s kamennou tvárou mi ho podáva a vraví): Zmluva končí 29. februára, keď prídete na ďalší deň, dáme vám tú cenu, ktorú máme v cenníku a bez poplatku 19 eur.
JA: Viete, ale ja sa s vami nemám chuť handrkovať, dajte mi tú cenu dnes, neoberajme sa zbytočne o čas a môžem rovno stiahnuť tú žiadosť na vypovedanie zmluvy.
UPC: To sa nedá.
JA: Tak to vám prajem pekný deň. (podpisujem vypovedanie zmluvy a odchádzam)
Pre istotu doma pozerám ešte raz cenník UPC:
UPC Fiber Power 10 – 16,14 €
UPC Fiber Power 25 – 9,90 €
UPC Fiber Power 30 – 23,20 €
UPC Fiber Power 50 – 15,90 €
UPC Fiber Power 60 – 30,25 €
UPC Fiber Power 100 – 24,90 € (tento má prívlastok NAJLEPŠÍ)
UPC Fiber Power 100 – 40,33 € (aj tento má prívlastok NAJLEPŠÍ, nechápem, prečo to nedali ku kažému paušálu..:) )
Už tomu rozumiem – 25 je menej ako 10. Číslo 50 je zas menej ako 30 a teda celkom logicky 100 je menej ako 60. Do UPC teda nech chodia lepší počtári ako ja. Ja to teda radšej skúsim u inej firmy…
Odo mna, ako zakaznika bez viazanosti, (s uhradenou „zalohou“ za modem par tisic korun!)zas pytali poplatok 2000,- Sk za zmenu programu (zvysenie rychlosti a minimalne zvysenie mesacnej platby). Poplatok by odpustili iba ak by som podpisal viazanost na dva roky. Odmietol som. Dal som vypoved zmluvy. Po vypovednej lehote som planoval poziadat o novu zmluvu ako novy zakaznik. Pocas vypovednej lehoty mi volala ich pracovnicka, ze preco som dal vypoved. Vsetko som jej vysvetlil. Povedala, ze to chape, a ze mi vie vybavit prechod na vyssi datovy program aj bez poplatku a nutnosti vypovedania zmluvy. Vypoved sme teda stornovali, o com mi prislo obratom od UPC aj potvrdenie. Cakal som dalej na zmenu programu (rychlsot aj mesacny poplatok). Ked sa do troch mesiacov nic nestalo, zavolal som im, v com je problem. Opat som vysvetlil celu situaciu. A oni opat mi povedali, ze musim zaplatit poplatok 2000,- Sk. Vypoved som dal este v ten den a nikdy v zivote uz odo mna UPC nedostane ani cent. Su to klamari a ojebabravaci.
Klamanie je asi sucastou ich firemnej politiky, v minulosti oklamali kazdeho, komu protizakonne zvysili mesacny poplatok za tv (kto ho nazplatil toho odpojili). Mozno si niekto pamatate arogantne vyjadrenia toho ich sefa v mediach. Nasledny sud sice prehrali a museli peniaze „vratit“, ale vybavili to sposobom, ze medzicasom mali akoze narok na dalsie zvysenie poplatku a neuplatnili si to, takze to zapocitali. Uplna bezocivost. Kazdemu, kto ma inu moznost ako UPC odporucam dat od nich ruky prec.
pri cenách pletieš hrušky s jablkami
nižšie ceny sú totiž s 2 ročnou viazanosťou a drahšie bez …
taká nepodstatná informácia .. keď povieš A povedz aj B …
UPC Fiber Power 10 – 16,14 €
UPC Fiber Power 25 – 9,90 € – s 2 ročnou viazanosťou
UPC Fiber Power 30 – 23,20 €
UPC Fiber Power 50 – 15,90 € – s 2 ročnou viazanosťou
UPC Fiber Power 60 – 30,25 €
UPC Fiber Power 100 – 24,90 € – s 2 ročnou viazanosťou
UPC Fiber Power 100 – 40,33 €
Clanok prioritne riesi nieco uplne ine. BTW: vsimol si si, kde pouzili na svojom webe majstri z UPC najmensi font? Tam, kde riesia to, kedy je cena znizena. To asi tiez o niecom hovori…
Marek, dufam ze si ich v ramci vypovede poziadal aj o to aby Ta vyradili z ich evidencie a neposielali marketingovy bordel tak ako ja.. na rozpomenutie toto: http://koniec.sk/?p=140