Choďte si srať pred vlastný prah

Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

    0901-psie-hovnoUpozornenie na úvod: Tento článok nie je politicky korektný a je výrazne poznačený hnevom rodiča.
    Niekomu sa možno zdá, že názvom článku voľne odkazujem na album skupiny Chiki-liki Tu-a Choďte sa hrať pred vlastný vchod. Odkaz chovateľom psov na sídliskách, ktorí po svojom miláčikovi neupracú výkaly, však myslím smrteľne vážne. V poslednom čase sa nám až nebezpečne často stáva, že po prechádzke s Anetkou po okolí musíme čistiť jej topánky, prípadne ruky od psích hovien.
    Nebotyčne ma vytáča, keď musím každú chvíľu prekračovať psie výkaly. Nebotyčne ma vytáčajú ľudia, ktorí žijú v predstave, že hovno, ktoré na chodníku nechá ich pes sa ich netýka. Že to nikomu nevadí. Že „srať na to.“ Nebotyčne ma vytáča, že ani obce s tým nič nerobia.
    A to psie hovná rieši aj zákon (282/2002 ktorým sa upravujú niektoré podmienky držania psov)

    § 6 (1) Ak pes znečistí verejné priestranstvo výkalmi, je ten, kto psa vedie, povinný výkaly bezprostredne odstrániť.
    (2) Obec umiestni na miestach, kde je voľný pohyb psa povolený, kontajnery vhodné na zhromažďovanie výkalov a zabezpečí priebežné hygienické odstraňovanie ich obsahu. Na kontajneroch musí byť viditeľne označený účel ich použitia.

    0901-psie-hovno-02
    Keďže žijeme v Petržalke, zaujímalo ma, ako to vyzerá s postupom mestskej časti v boji so psími hovnami.
    Všeobecne záväzné nariadenie mestskej časti Bratislava-Petržalka
    č. 1/2008 zo 6. februára 2008 hovorí:

    § 6
    Čistenie verejných priestranstiev
    (1) Ak pes znečistí verejné priestranstvo výkalmi, je ten, kto psa vedie, povinný výkaly bezprostredne odstrániť. Obal s výkalmi po uzavretí do vhodného obalu vhodí do kontajnera vyhradeného na zhromažďovanie psích výkalov, označeného nápisom „Kontajner na psie výkaly“. Text na kontajneri môže byť nahradený piktogramom.

    (2) V prípade, že psie výkaly odstráni mestská časť, držiteľ nahradí mestskej časti náklady potrebné na odstránenie výkalov. Náhrada nákladov nebráni uplatneniu postihu za priestupok podľa osobitného zákona.14)

    0901-psie-hovno-03
    Nuž a osobitný zákon, na ktorý sa odvoláva VZN je Zákon o priestupkoch (372/1990) a ten hovorí:

    Priestupky proti verejnému poriadku
    § 47
    (1) Priestupku sa dopustí ten, kto…
    d) znečistí verejné priestranstvo, verejne prístupný objekt alebo znečistí verejnoprospešné zariadenie plagátovou výzdobou, komerčnými a reklamnými oznamami alebo zanedbá povinnosť upratovania verejného priestranstva,

    Keďže sa necítim byť povinnýá behať za každým psíčkarom, bude ma zaujímať najmä postoj mestskej časti:
    – koľko vybrali na sankciách od ľudí, ktorých psy znečisťujú chodníky a trávniky
    – koľko v Petržalke rozmiestnených špeciálnych košov na psie výkaly
    – na čo sa používajú peniaze vybrané ako daň za psa

    Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

      Tags:

      14 713 x čítané

      34 Comments to “Choďte si srať pred vlastný prah”

      1. Trent 28 januára 2009 at 10:08 #

        Zdar…

        len par otazok a slov…

        1. Byvas v Petrzalke prvy mesiac?
        2. Dokedy Anetka nechodila, si ani ty nechodil po vonku?
        3. Zakony su na to, aby sa obchadzali :-)))

        To vsak neznamena, ze s tebou nesuhlasim. Riesil som podobne problemy, decka mali striktny zakaz co i len pozriet sa na travnik, o ihrisku nehovorim… A slalom po chodniku sme sa museli naucit zvladat, so sklonenymi hlavami sliediac po psich hovnach… Bohuzial, doteraz sa to celkom nedari. Ked je hladka podrazka, je to ok… ale poznas moju vychadzkovu 15 dierkovu obuv so srobovanou podrazkou… to byva radosti potom.

      2. marek 28 januára 2009 at 10:12 #

        Ano, chodili sme von, akurat teraz po roztopeni snehu je koncentracia vykalov vyrazne vyssia, kedze mraz ich uspesne „konzervoval“. A ako pisem – za dva dni sme 3x umyvali topanky alebo ruky. To je dost aj na pokojneho cloveka ako som ja:)

      3. Trent 28 januára 2009 at 10:13 #

        Hm, ale asi si tazko pomozeme, jedine kupit si silnejsie okuliare…

        • marek 28 januára 2009 at 13:28 #

          este ma napadlo kupit si vacsieho psa – ten zozerie vsetkych psov na okoli a vykalov vyrazne ubudne.

          • Trent 28 januára 2009 at 13:59 #

            Sak ti mozem poziciavat Tibara, ten ma s tym velke skusenosti :-)))
            A bude po problemoch… len nemame k nemu vrecka…

            • marek 28 januára 2009 at 14:07 #

              myslis vrecka na mrtvolky?:)

              • Trent 28 januára 2009 at 18:16 #

                Na mrtvolky a na pripadne fekalie :-)

      4. Mato 28 januára 2009 at 10:22 #

        Zvlast posledne dve otazky v clanku ma (kedze som kedysi obyval domacnost so psom) vzdy zaujimali: kolko je tych kosov a ked uz su, ktory talent rozhodol, ze budu, kde budu? Je ich zufalo malo, takze ak sa ma ku kosu psickar unuvat cez „pol sidliska“, tak sa na to proste vykali…a ak su, tak su na uplne nelogickych miestach, alebo na miestach, kam chodia v podstate iba psickari, co mi pride vlastne zbytocne. Ano, v Petrzalke zacina byt situacia so psimi vykalmi dost husta, ale ked to dokazali vyriesit napr. v Ruzinove, kde som videl kosov dost a tusim som tam videl chodit aj cloveka so specialnym vysavacom, myslim, ze tak velke sidlisko ako Petrzalka by toto mohlo mat vyriesene tiez lepsie. Pricom uznavam, ze neexistencia kosov, alebo ich nedostatok nie je dovodom na to, aby sa ludia spravali ako prasata. Len k tomu maju lepsie podmienky ;)
        Druhu otazku polozil presne v rovnakom zneni moj otec, ked raz platil dan za nasho vtedajsieho chlpateho spolubyvajuceho. Odpovede sa mu dostalo od uradnej panicky: „Ved aj my z niecoho musime dostavat vyplatu!“ Tak za taku odpoved a efektivne nakladanie s peniazmi danovych poplatnikov by si pani uradnici zasluzili, aby sa vsetci petrzalski psi prisli vypotrebit na ten udrziavany zeleny travnik pred tou skaredou vysokou budovou.

      5. rony 28 januára 2009 at 13:25 #

        Mato: je nepodstatne KDE su kose. S rozhodnutim mat psa ide ZAROVEN aj schopnost alebo zmierit sa(???) s tym, ze to, co po psovi zostane KDEKOLVEK, som povinny zobrat. Znamena to aj to, ze si vychadzku so psom proste upravim tak, ze pojdem okolo NEJAKEHO kosa (pri kazdom baraku ma kazdy dom kontajnerove stojisko). Ak z akehokolvek dovodu si majitel psa mysli, ze na pobehovanie a hladanie NEMA cas, tak je na mieste otazka, kam zapotrosil pri rozhodovani sa mat psa tento aspekt.

        Dan zo psa, nie je predplatnym na ponechavanie vykalov medzi domami ani na spoliehanie sa, ze „niekto dostava tie peniaze, nech sa stara“. Nie je to totiz TAK vysoka suma (pocitam, ze je to nieco okolo 20-30 eur na cely rok) aby pre kazdeho psickara boli podla jeho trasy rozmiestnene kazdych 20 metrov kose a VZDY boli plne sacikov :-)

        Este horsia situacia je v centre, kde majitelia v ABSOLUTNOM klude nechavaju psov nalozit kladu rovno na chodniky ci nechavaju ich obstiavat auta. Behat po takychto uliciach po zotmeni je ako sutaz v slalome nevidiacich.

        Situacia sa vsak pomaly ale iste zlepsuje, uz nie je raritou, ze majitel vedie psa na voditku (ano, po celom meste plati zakaz volneho pohybu psov bez voditka OKREM miest zvlast na to urcenych a oznacenych) a VZDY ma so sebou sacik a ZAROVEN nepovazuje za urazku svojej osobnosti zobrat to po svojom psovi.

        • marek 28 januára 2009 at 13:41 #

          rony: absolutny suhlas. Mam psa? Mam logicky aj urcite povinnosti, aby som svojim vlastnictvom neobmedzoval inych a „nesral“ im do zivota

      6. Mato 28 januára 2009 at 15:03 #

        Ano, suhlas, ved to aj pisem, nedostatok kosov nie je dovodom na prasacke spravanie sa majitelov psov…len sedlacky rozum kaze pytat sa, na co sa pouzivaju moje dane, ked uz ich musim za psa platit (a nie za kanarika, rybicky…), alebo ci je to len pekne nazvana pausalna pokuta za predpokladane znecistovanie verejnych priestranstiev. Pricom prave spravne nastavena vyska tej dane by mohla byt regulatorom celeho problemu. Aj ked, pri tom, kolko je (udajne) v Petrzalke neregistrovanych – a teda „nezdanenych“ psov – a pri tom, ako to kompetentne organy zvladaju kontrolovat, by sa to asi aj tak minalo ucinkom…

      7. Niesom 28 januára 2009 at 15:36 #

        Súhlasím s článkom – ale musím verejne pochváliť jedného psíčkara od nás z Pezinku. Išiel s dvomi krásnymi čiernymi afgánskymi chrtmi, moje dve maličké dcéry vrátane mňa sme ich obdivne sledovali, keď tu jeden z chrto, začal „vypúšťať medveďa“.
        V duchu som si povedal, že „no to som fakt zvedavý, čo s tým hovnom teraz urobíš“ a on fakt urobil. Nabral to do akéhosi sáčku a hodil do koša. Respekt!

        • marek 28 januára 2009 at 15:58 #

          Tak to ano, to sa ceni. A pritom by to mala byt samozrejmost. Napriklad moja mama ma psa a byva na sidlisku – samozrejme, ze plati dan za psa a samozrejm,e ze po nom VZDY uprace.

      8. benita 29 januára 2009 at 11:42 #

        ja som sice slusny a relativne pokojny clovek, ale najradsej by som nasrala vsetkym tym ignorantskym psickarom rovno predo dvere…

      9. Trent 29 januára 2009 at 17:44 #

        Benita, ides!!!

      10. leysha 30 januára 2009 at 08:56 #

        Ako majiteľka psa musím dodať jedno:

        platíme dane za psa. Za to dostávame: na celom sídlisku sú 4 špeciálne koše na psie hovienka. Vyprázdňujú sa raz za jeden-dva týždne, asi podľa toho, kedy má príslušný zamestnanec čas. Vtedy sa do každého koša umiestni jeden balíček špeciálnych sáčkov na hovienka, teda cca. 20 kúskov. Do troch dní sú preč – a ďalšie odpratávanie je v našej réžii. Takže prídu na rad mikroténové sáčky. Sú síce neekologické (príroda si s nimi neporadí), ale aspoň sú. Mám teda prvú otázku: prečo nikto, napríklad mestské časti – nepodporujú predaj ekologických, biologicky odbúrateľných sáčkov na hovienka? Také sáčky sa totiž vyrábajú, a na Slovensku.
        A ešte niečo sme od nášho mil=ho zastupiteľstva dostali: zákaz voľného púšťania psov. Výnimky sú dve: pomerne veľký trávnik medzi domami a jeden malý trávnik v rámci sídliska. Lenže: ten väčší trávnik je zo všetkých strán obklopený rušnou komunikáciou. Takže pustiť tam psa znamená vystaviť ho značnému riziku. A ten menší trávnik je medzi cestičkami od križovatky k ďalšej časti sídliska. Takže tam pustiť psa znamená počúvať nadávky od obyvateľov, ktorým hrajúci sa pes skrížil cestu. Vedľa sídliska je pritom veľký park, kde psi navoľno nesmú. NIKDE a NIKDY. Nielen v miestach, kde sú detské ihriská – tam je to samozrejmé a majiteľa psa, ktorý ho tam nechá voľbe pobiehať, treba skopať pod zem. A nielen v čase, kedy sa v parku prechádzajú a posedávajú dôchodcovia. Ale prečo si nesmie pes voľne pobehať ani na mieste, kde decká nie sú, a dokonca ani v čase, keď tam okrem psíčkarov nikto nie je – napríklad o šiestej ráno? Mestské policajné orgány sú v strehu a dávajú mastné pokuty. Tie isté orgány však do parku ani nepáchnu, keď sa tam premávajú bandy rozjarenej mládeže, za ktorou ostávajú zdemolované koše, fľašky s alkoholom a injekčné striekačky.
        A ešte niečo: po SVOJOM malom psovi hovienka odpratávam. Rovnako ako ostatní majitelia malých „mopov“. Preto na trávnikoch ostávajú len velehovná. Pretože majiteľa boxera, pitbula, vlčiaka a iného velepsa som ešte s vreckom nevidela.

        • Laca 30 januára 2009 at 09:25 #

          nie vsetko sa da zaplatit peniazmi. taky zdravy rozum si nekupis a ani z tvojich dani ti rozum nikto neposkytne

          • street 30 januára 2009 at 10:54 #

            Veru, pravda.
            Vyhovorky na to, ze nie su sacky a platime dane patria k tym najnechutnejsim.

            • leysha 30 januára 2009 at 12:39 #

              Asi si si nevšimol maličkosť: že JA po SVOJOM psovi upratujem. A dokonca som ochotná na to používať vlastné sáčky, ktoré si musím kupovať.

              To, s čím mám problém, že, že každý dáva LEN a LEN povinnosti, obmedzenia a zákazy – a že za naše dane nedostávame ani len tie papierové hovmosáčky. A že ak idem so svojím riadne prihláseným a teda zdaneným psom, riadne vybavená sáčkom, do parku, tak ho nesmiem pustiť zo špagátu ani na miestach, kde nie sú deti, ba kde nie je nikto okrem mňa. Zato rozbité sklo, petfľašky, papiere a iný bordel vrátane injekčných striekačiek nikomu neprekáža – a to ani v tesnej blízkosti detských ihrísk.

      11. Laca 30 januára 2009 at 09:22 #

        byvame v rodinnom dome. ked sa dakto vyserie na travnik pred branou a upozornim ho, ze nech si do robi v obyvacke, tak sa este aj urazi, ze co ja tam chcem, ved to patri mestu. pravdaze to tam kosim ja a ked nahodou nabehnem na taky kopcek, tak hnojim v sirokom kruhu…

      12. Brad Piťo 30 januára 2009 at 10:08 #

        Ja mam podobnu, aj ked trochu inu skusenost, ale po istych opatreniach sa dostavili celkom slusne vysledky. Nedavno sme sa prestahovali do dedinky kusok od BA, do novostavby RD. Kedze peniazky sme postupne minuli, neostalo nam na ulicne oplotenie pozemku, t.j. pred domom zatial nemame plot. A v dosledku toho nam tam dve super susedky chodia aj so svojimi blchonosicmi kadit pred dom. Nie na chodniku pred domov, tie kravy normalne pustia svojich psov, aby sa vysrali pred nase vstupne dvere. Samozrejme, moje upozornenia, aby si kontrolovali svohe zvery, mile susedky uplne ignorovali. Avsak potom, ako som 3x stupil do hovna za jeden vikend, rozhodol som sa podniknut iste opatrenia (heheheh). Do travnika som napichal tri kriziky s tabulkami „Tu lezi Dunco“, „Rexi, chybas nam“ a „Berni, bol si najlepsi pes na svete!“ A ver-never odvtedy som mile susedkyne zvery nevidel kadit pred nasim domom. Ale ak by to nevyslo, som pripraveny pouzit aj zbrane tazsieho kalibru, pretoze tym psickarom nie je nic svata. Na otazku, co povazuju za normalne, aby ich pes (cca. 40 kg cistej vahy) behal len tak po nasom dvore, mila susedka reagovala, ze co sa cudujem, ked nemam plot. No, ja mozno nie som oploteny, ale ona urcite obmedzena je…. Uvazujem este najd inou alternativou: kupim si nosorozca, budem ho vencit na ulici a srat bude zasadne pred brankami mojich milych susediek.
        PS: Co si myslite, chodime navzajom k tym susedam na kavu, hm?

        • Kwik 30 januára 2009 at 11:07 #

          preco tych psov nezastrelit, neotravit alebo nerozbit im hlavu? cmyslim ze to bude mat lepsi ucinok nez nejake tabulky, ktorych zmyslu vobec nerozumiem. tym si chcel povedat ze tam si pochoval svojho psa? ale v com to ma odradit tych inych psov? alebo ze si tam zabil cudzieho psa? ale preco by si ho pochovaval pred svojim domom?
          .
          psickari su dusevne chori ludia, podobne ako pobozni šmukovia. nestastni ludia s potrebou davat nejakej veci ludske vlastnosti. to je uplne pomylene vnimanie reality, dojem ze nieco coho zivotnou naplnou je nazrat sa, vysrat sa a olizat si gule, nejakym sposobom prejavuje vlastnikovi lasku. pre boha ziveho, ved to je horsie nez katolik ktory sa kazdy den prihovara k neviditelnym rozpravkovym postavickam.
          .
          ja vo svojej firme nezamestnavam tri typy ludi: fajciarov, svatuskarov a psickarov. potrebujem psychicky vyrovnanych ludi schopnych vnimat realitu bez potreby uchylovat sa nadprirozdenym bytostiam, drogam alebo imaginarnym priatelom. clovek ktory si mysli ze ma citovy vztah so psom je pre mna rovnako cudny ako clovek co sulozi s gumenou nafukovacou sex doll.
          .
          co sa tyka psov ako takych: ked chces chovat tigre, musis mat povolenie, a byvat niekde na samote. nevidim jediny dovod preco sa rovnako nepostupuje pri psoch. Su to dive zvierata pre boha ziveho. Psy ako domace zviera mozu fungovat este ako tak v civilizovanom state so slusnym, kultivovanym narodom, nie na nejakom podzubanom Slovensku, kde je hocikto bez zabran ochotny nechat psiu sracku v strede chodnika alebo detskeho ihriska.

          • Legemza 30 januára 2009 at 11:42 #

            ta to je nazor na urovni fakt, pes nie je dive zviera ty trtko. a to ze vo svojej firme nezamestnavas fajciarov neznamena ze tam nezamestavas fetakov alebo alkacov. ti su podla teba psychicky vyrovnani. co ty uz mozes vediet o sukromi svojich zamestnancov…

            • Martin 16 decembra 2009 at 10:52 #

              kwik ty si dement zaostaly… fakt vacsieho dementa som asi nevidel…

      13. Horst Tappert 30 januára 2009 at 10:19 #

        Problém nie je v psoch ale zásadne v ľuďoch. Proti psom nemám absolútne nič, sú to spoločenské a poväčšine pekné zvieratá.
        Ja by som však doporučoval niektorým psíčkarom návštevu doc. Chocholouška, alebo iného psychiatra, lebo niektorí akosi pozabudli, že je to stále len zvieratko a netreba ho povyšovať nad iné zvieratká a už vôbec nie nad ľudí. Ja keď vidím, ako venčiace sa psiská pobehujú po sídlisku, obsierajú a obštiavajú všetky verejné priestranstvá vrátane detských ihrísk a pieskovísk, za spokojného dohľadu svojich páničkov (s výrazom : no konečne to vyklop a ideme domov), mám sto chutí urobiť niečom, čo by som potom ľutoval. Rozmýšľam napríklad, či by som dokázal holými rukami roztrhnúť skôr toho psíka alebo toho pánička, alebo jedného po druhom. Riešenie, čo ponúkla benita sa mi tiež celkom pozdáva.
        Ťažko pochopiť človeka, ktorý si do panelákového bytu dovleče hyperaktívneho kokršpaniela (alebo iného absolútne nevhodného psa)a pritom chodí na smeny…. nevenčené psisko potom celé dni trpí, zavýja, šteká a honcuje sa po byte.
        Ťažko pochopiť človeka, ktorý venčí svojho psa tak, že ho na vodítku pustí pred vchod (on ostane vo vchode,…. teplo néé?) a psíček sa vyští a vyserie rovno na schody na vstupe do vchodu.
        Ťažko pochopiť človeka, ktorý nechá svojho psa voľne behať po sídlisku bez košíka (on je dobrý, on nikoho nepokúše) a keď ten psík do kohosi skočí, ešte sa na neho oborí a psa pošle preč že „fujto“. Našťastie psy nie sú sprosté ako ich páni a vedia do koho si nevyskakovať…. okrem toho, že cítia, že sa ich nebojím, asi tušia, že im hrozí roztrhnutie holými rukami.

        Čo už, psíčkarov nechápem.

      14. rado 30 januára 2009 at 11:52 #

        BTW – miesto označené ako „voľný výbeh psov“ neznamená, že tam by si psíčkari mohli len tak nechavať ležať kôpky po svojich miláčikoch. Je to miesto, kde si môžu psi pobehať a prípadne sa tam aj vykadiť, ale hovná by mal majiteľ tak či tak upratať.

        • zuzana 21 februára 2009 at 15:40 #

          a kam ich mame uprata ked nie su zabezpecene kose na vykaly? to si mame kupovat ako povinnu vybavu este aj popolnice na kolieskach a tahat ich pri venceni za sebou alebo ako si to predstavujete?

          • Arnie 16 januára 2010 at 22:50 #

            No moja zlatá, prečo si myslíš že kvôli psíčkarom je mesto povinné inštalovať nejaké špeciálne koše? Na to že tvoj pes za sebou zanecháva sračky ktoré treba upratať si mala myslieť pred tým ako si si ho zaobstarala. Ak ťa nenapadá nič iné tak tie hovná musíš upratať aj do popolnice na kolieskach ktorú budeš za sebou ťahať. Nechápem prečo sa problémy s Tvojím psom snažíš preniesť na iných? Všetci sú zlý – mesto lebo nezabezpečilo koše aj netolerantní ľudia. Len Ty zo svojím psom a hovnami a močom ostávajúcimi za ním si dobrá…

            • Milli 18 júla 2010 at 19:14 #

              Arnie a sracky od holubov, misi, vevericiek,tulavych psov a podobnych zviertiek pohybujucich sa po meste Ti nevadia? alebo dokonca ludkse sracky, ktore sa daju pachom vyrazne odlisit od tych psich este par hodin po vykonanej potrebe?… ale ked sa vyseru deti tuto u nas medzi domami to nikomu nevadi (mne to nevadi davam to len ako priklad) alebo ked seru bezdomovci ozrani? naozaj Ti tak vadi to psie hovno ktore je do niekolkych minut uplne vysusene, a crepy na ktorych sa tie deti a aj psy mozu paradne dorezat to Ti nevadi?

      15. Ranny smrad 30 januára 2009 at 15:45 #

        Zaujimavé, že nech by bol problém psích hovien akokolvek postaveny, psičkarenci si vzdy najdu neochvejne hlupe argumenty, ako ospravedlnit sranie po vonku. Nuz, ak sa vas milacik prikrci a vyserie sa, noste si vlastne sacky a odvlecte to. Ak vam nevadi,ze van doma v byte prdi pusta chpy a smrad, tak si niekam odpracte aj tie hovna. Inak nie je nic odpornesie, ako vidiet prikrceneho seruceho psa a vedla stojaceho majitela s nahluplym vyrazom a spokojnostou v ksichte, ako sa jeho milacik schudi vykadil.

      16. statura 30 januára 2009 at 16:12 #

        Bývam na dedine a tiež ma to poriadne rozčuľuje. Totálna ignorácia, z bytovky si vyjdu ľudia so psami von alebo ich len tak pustia behať a všetky trávové miesta a všetky chodníky su osraté…ĽUdia na Sk su totálne bezcitní, egoisti s abslolútnym nedostatkom empatie. Katastrofálny národ. Toto je môj názor a kým to v reálnom živote neuvidím že to nieje pravda tak ho nezmením.

      17. Palo 1 februára 2009 at 22:22 #

        Byvam v rodinnom dome nedaleko Bratislavy, mam oploteny pozemok a pred plotom na ulici mam este asi 1,5m travnaty pas co patri k mojmu pozemku. Mam dvoch psov za ktorych platim danej dedine dan. Moja otazka znie: Preco platim dan za psov ked s nimi nikam po dedine nechodim – s prepacenim seru na moj pozemok a sam si to po nich aj cistim. Neseru na obecnu zem ani susedom pred dvere. Ked s nimi idem k Veterinarovi mam zo sebou vrecka a pripadne vykali zbieram. … Pride mi za tie peniaze z tych dani niekto z miestneho uradu aspon raz za rok tie hovna vyzbierat???

        • rony 13 februára 2009 at 22:16 #

          to mas asi tak ako ja, musim platit dan z nehnutelnosti napriek tomu, ze je postavena na mojom pozemku, komplet za moje peniaze.

          to iste mas asi aj ty s tvojim domom, nie? tiez s nim nikam nechodis :-)

      18. zuzna 21 februára 2009 at 15:36 #

        chcem vas psytat len jedno. Mozme mi chovatelia za to ze nase mesta nie su schopne zabezpecit kontajnery na psi trus? Kam idu potom nase peniaze, ktore pravidelne odvadzaju raz rocne majitelia prihlasenych psov? A nejde tu o male peniaze. Mozme mi za to ze oni si neplnia svoje povinnosti? Vykaly by sa nemali hadzat medzi komunalny odpad, pretoze sa ma inac uskladnovat a aj nicit.
        Dalej sa vas chcem spytat, to ze skacete po crepoch a inj. ihlach to vas netrapi? Netrapi vas ze vase dieta sa moze takto dozerat, dostat tetanus, ale sa nakazit infikovanou ihlou HIV? Myslim ze oproti tomu su spinave topanky naozaj smiesny problem…
        Dalej, kam mame chodit vencit psov, ked v mnohych mestach ani len nie su vymedzene priestory na volny pohyb psov a ak aj su tak na takych miestach kde sa vam moze akurat poranit, napr. vedla hlavnej cesty a bez oplotenia..keby vam na takomto mieste za takychto podmienok postavili detske ihrisko pustili by ste hrat sa tam vase dieta?