Nemilá poistná udalosť

Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!
    Poistenie je istota

    Poistenie je istota

    Po tom, ako som zistil, že neznámy vodič/vodička spravil facelift nášmu približovadlu Citroen Xsara Picasso, rozhodol som sa túto poistnú udalosť riešiť. Nieviem síce, či nehodu bude riešiť poisťovňa cez povinné zmluvné poistenie, alebo cez havarijné poistenie, očakávam však, že v poisťovni pracujú odorníci, ktorí mi bleskovo poradia. Zavolal som do mojej poisťovne, ktorá mi na svojom oficiálnom webe sľubovala:

    Škodovú udalosť môžete nahlasovať telefonicky nonstop – 24 hodín denne, 7 dní v týždni

    Nuž, prd makový. Na prvom uvedenom čísle to nik nebral. Na Vianoce sa jednoducho nesmú diať havárie ani iné poistné udalosti. Skúšam druhé telefónne číslo. Telefón dvíha živý človek. Teším sa, lebo web sľubuje, že:

    Pracovník preberajúci oznámenie podľa vašej telefonickej výpovede vyplní všetky kolónky tlačiva a vysvetlí vám ďalší postup poisťovne.

    Nuž, prd makový. Pracovník poisťovne ma informuje, že mám volať na prvé telefónne číslo. Keď mu vysvetlím, že je to zbytočné, vysvetlí mi, že mi nemôže pomôcť. Mám vraj zavolať políciu, ktorá musí prípad zdokumentovať, aby som následne mohol nehodu riešiť s poisťovňou. Urobím tak, aj keď hneď po príchode dopravnej polície je zrejmé, že vôbec prísť nemuseli.
    Prvý pracovný deň po sviatkoch volám do poisťovne.

    Ľutujeme, ale momentálne sú všetci operátori obsadení.

    Vetu si vypočujem niekoľkokrát. Nakoniec sa rozhodnem telefón nezložiť a čakať, kým sa niekto z operátorov poisťovne uvoľní. Opakovane počúvam o tom, ako sú operátori obsadení. Po približne piatich minútach sa od automatu dozviem, že žiadny operátor tam už nie je. Živo si predstavujem, ako všetci naraz ukončili hovory a hromadne opustili miestnosť. Ako inak si vysvetliť, že už nie som ani v poradí?:)
    Po niekoľkých hodinách mi telefón dvihol živý človek. Po objasnení môjho problému mi slečna oznámila, že v poisťovni sú všetci vyťažení riešením poistných udalostí a tak nie je nik, kto by sa mohol venovať tej mojej. Daj som jej moje číslo a už pár hodín čakám, kým sa niekto uvoľní. Tak mi prišlo na um, či by som čakal tak dlho, ak by som mal záujem o lacné poistenie auta Najlepšie povinné zmluvné poistenie som už svojho času hľadal… Asi budem hľadať aj v čase, keď mi skončí aktuálna poistka.
    Aktualizované: Poiťovňa sa mi ozvala. Zajtra idem na obhliadku k ich technikovi. Potom môžem dať auto opraviť. Som zvedavý, ako sa bude vyvíjať preplatením nákladov na opravu.

    Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

      Tags: ,

      6 485 x čítané

      18 Comments to “Nemilá poistná udalosť”

      1. okoloiduci 30 decembra 2008 at 10:45 #

        clovece, ty si riesis svoje osobne komplexy tuto na webe? koho toto zaujima – prepac ale tieto tvoje clanky je skoda citat. klikol som sem nahoduo, ked som nieco hladal, ale tato amaterska uroven vyplakavania si bolaciek na svojom blogu (ci co je toto vlastne zac) je smiesna.

        a posledna vec: ked si dokazal skuvinat nad drahou poistkou a domrrzat vsetkych moznych agentov, tak teraz si pekne vypi svoj pohar az do dna a pekne si na spomalenu likvidaciu pockaj…

        vies – nic nie je zadarmo, ani kvalitne sluzby profesionalneho „maklera“, ktory ti nepreda najlacnejsiu poistku, pretoze v pripade skody sa nebude srkyvat po kanaloch, ale ti ju pomoze vyriesit behom dna-dvoch.

        ale holt, kto chce usetrit, tak mu vedie kde. za malo penazi malo muziky – to predsa poznas.
        tak sa tu teraz nevyplakavaj, ze na teba poistovna kasle, pretoze si za to mozes sam.

        a btw: bud taky frajer a nezmaz tento prispevok, pretoze inak bude tento tvoj web uz uplne selfpromo!

        maj sa.

      2. bolek 30 decembra 2008 at 12:13 #

        okoloiduci: Vianoce uz skoncili, uz nam nemusis rozpravky rozpravat o makleroch, ktori riesia PU „behom dna-dvoch“

        Ale inak mas pravdu „profesionalny makler“ ti neodporuci najlacnejsiu poistku, ale tu z ktorej ma najvacsiu proviziu;-)

        • okoloiduci 30 decembra 2008 at 14:15 #

          pozri, hovorim to preto, lebo sam taketo sluzby vyuzivam: mal som nehodu na jednom z nasich firemnych aut, tak som zavolal maklerovi, ten ma este v ten isty den objednal na obhliadku do servisu, nahlasil za nas skodu do poistovne. samozrejme ze auto uz opravoval servis (toto maler nerobi) ale potom obratom zariadil zaslanie krycieho listu + zaslanie spoluucasti z poistovne vinnika nehody. suma sumarum: agenda okolo PU trvala dva dni plus samotna oprava. toto som mal na mysli.

          a podla mna takto usetrim podstatne viac (casu a stresu a v konecnom dosledku aj skk) nez „najlacnejsia“ poistka (o ktoru sa treba este nechutne handrkovat :-@ )

          zamerne nepisem nazov maklera, ktory toto robi, pretoze by to niekto mohol povazovat za propagaciu – a suhlasim, ze toto forum je o inom.

          a pokial ide o provizie – kedysi som sa robil v technickej casti poistovne (it) a teda viem, ze v nezivote (kasko, pzp) su vo vsetkych poistovniach rovnake (+-1%) provizie. a ak ti makler preda v absolutnom vyjadreni tu najdrahsiu a bez jeho sluzieb ako pridanej hodnoty, tak sa nanho vykasli a hladaj ineho.

          v zivotnom poisteni – tam s tebou suhlasim, pretoze tam provizie variuju od cca 50 az po cca 150% ale to uz je o inom.

          • bolek 30 decembra 2008 at 16:28 #

            len asi bude rozdiel medzi sluzbami k nejakej firemnej flotile aut a k poistke k mekellemu picasu. K jednemu auticku toto urcite nikto nebude vybavovat z provizie z havarijnej poistky;-) Hlavne ked tam nie je ziaden velky potencial na nejake „naozajsne poistky“ ;-)

            BTW vsak kludne sem hod odporucanie, ked si s niecim spokojny. Reklamne kecy sa daju celkom lahko odlisit od spokojneho klienta

      3. marek 30 decembra 2008 at 12:38 #

        okoloiduci: esteze sa za svoj nazor nehanbis a podpises sa:) Nejak mi unika zmysel niektorych viet, napr: „kto chce usetrit, tak mu vedie kde“, ale to bude zrejme tym, ze jednemu z nas este tlaci vianocny kapor na mozog:)
        Ale k veci: Poistovna sa ozvala este v ten den, ako som ju kontaktoval, na obhliadku som siel nasledujuci den, skor som vzhladom na pobyt v praci nestihal. Dnes som absolvoval obhliadku a navstevu servisu. Nepoznam poistovnu, makler ci ky das by tieto veci absolvoval za mna.
        Ze som skuvinal nad lacnou poistkou? No to si pis, ze nerad platim viac nez musim.

        • okoloiduci 30 decembra 2008 at 14:29 #

          covece, ak niekomu tlaci nejaky kapor na nieco, tak mne urcite nie – ja maso ani ryby nejem. ale mas pravdu: zivim sa niecim inym nez datlovanim o teplej vode, tak mi niektore pismenka ujdu..
          ta veta mala byt spravne „kto chce usetrit tak MUSI vediet kde“

          k druhej casti tvojho prispevku:
          tu sam vidis, ze si zacal nadavat na poistovacie sluzby este skor nez sa veci dali do pohybu – sami sa ti ozvali a ty si potom ani nemal cas to riesit – a o tomto som presne hovoril: ked si pozries podobne blogy napr. na sme alebo etrende a pod, tak tam ludia tiez riesia podobne veci, ale AZ ked maju na to DOVOD (rozumej casovy odstup a realnu pricinu z titulu neopodstatnenych prietahov)
          a teda nazetazuju web podobnym blog-smogom.

          a vedz, ze aj schopny makler (cize nie nejaky usmudlany obchodak jozko pucik ale profesionalna firma so solidne vybavenym back office-om)ti na zaklade plnomocenstva tieto veci riesi a neberie od teba za to ani korunu.
          z kazdej poistky kazdy klient principialne plati proviziu (casto ani nevie komu) tak snad je rozumnejsie tieto starosti hodit na krk niekomu, kto si ich (provizie) aj zasluzi, nemyslis?

          fakt nie je nic lahsie nez si kupit lacnu shit poistku a potom o tom nariekat ze aka je zla.
          kup si cinsky mobil zn. mao-ce-tung a potom sa na blogu stazuj, ze nema prednu kameru ale iba nejake fake sklicko atd. – je to to iste, chapes?

          no a ak uvazis, ze bezpodmienecne potrebujes vediet moje plne meno, tak s tym vobec nemam problem a na tvoj sukromny mail ti ho poslem. no nevidim dovod ho uverejnovat kdekolvek na forach.

      4. marek 30 decembra 2008 at 15:53 #

        okoloiduci: a ty aj citas, co je tu napisane? vec som zacal riesit v den, ktory nebol pracovny. Napriek tomu, ze poistovna ma na webe uvedene, ze jej linka funguje 24 hodin denne 7 dni v tyzdni, v tento den som nedokazal poistnu udalost nahlasit zivemu cloveku. Podarilo sa mi to az v pracovny den po niekolkych hodinach neuspesnych volani.
        To nema nic spolocne s cenou poistky, maklerom, proviziou…
        V tejto chvili neriesim ziadny problem s preplatenim nakladov vzniknutych poistnou udalostou. V tejto chvili nevidim potrebu vyuzuvat nadstandardne sluzby super-hyper-multi-mega maklera. Obhliadku auta u technika poistovne a technika servisu, kde auto opravia som absolvoval za priblizne 20 minut aj s cestou.

        • okoloiduci 30 decembra 2008 at 16:32 #

          OK, koncim k tejto teme, je to stale dookola.

          skus nabuduce pouzit web formular prislusnej poistovne a nahlasit PU cez web/mail a pod.

          telefony na tieto veci dnes pouzivaju uz iba… ved vies.

          maj sa.

          • marek 30 decembra 2008 at 16:40 #

            okoloiduci: je fajn pouzit webovy formular, ak:
            1. formular nie je
            2. k mailu mas pridat scan poistky tvojho auta, ktory nemusis prave mat k dispozicii
            alebo
            1. zavolas a dohodnes sa

            • okoloiduci 31 decembra 2008 at 10:41 #

              uz len tolko, ze – nevymyslaj si! ZIADNA poistovna od teba nebude chciet scan poistky tvojho auta, ani TP ani nicoho!! to je uplny blud! vsetko, co potrebuju maju uz od pociatku (od momentu dojednania PZ).
              asi si na tebe niekto vyskusal phishing ci ako sa to vola spravne.

              a ak nemaju formular – plati horeuvedene: lacna poistka = shitove sluzby.

              nabuduce porozmyslaj ci a kde sa oplati setrit.
              pri dojednavani ceny sa spravas ako na trhovisku ale pri likvidacii by si chcel odrazu znackovu predajnu nadnarodneho koncernu, ze?

              • Augustin 1 januára 2009 at 20:04 #

                Kokos, zhodou okolnosti Generali to chce. V kapitole nahlasenie skody pisu:
                „…alebo e-mailom spolu s kópiami bielej karty, technického preukazu poisteného vozidla a vodičského preukazu vodiča, ktorý vozidlo v čase vzniku dopravnej nehody viedol, prípadne s kópiami ďalších dokladov, podľa pokynov pracovníka GSL, ktorého ste oslovili.“
                Takze to vidim okoloiduci: marek 0:1

      5. Trent 31 decembra 2008 at 13:23 #

        No nedalo mi… Okoloiduci: nehnevaj sa na mna, ale ako na trhovisku sa spravaju poistovne!!! Ako inak my vysvetlis, ze mi pride poistka na dvojlitrove auto (PZP) na 17.000sk, a ked chcem dat vypoved, stiahnu mi ju na 9.000sk, a ked tu vypoved dam, za 20 minut mi volaju, ze 5200sk je ok? Nie ja, ale poistovna licituje ako na trhu. A je to kazdorocny jav. Takze nevidim dovod, preco by som mal platit 17.000 ked za to iste zaplatim 5.000 A ak chyba webovy formular, tak chyba pri cene 5000 aj pri cene 17.000. Alebo mi chces tvrdit, ze keby som zaplatil povodnu cenu, tak tam ten formular uvidim? Takze ano, platilo by draha poistka=shitove sluzby…
        Mal som poistnu udalost, nie jednu, a nebol som skodca ale poskodeny. Bez problemov som nahlasil cez pracovny den, poistnu udalost telefonicky, dohodol som si cas obhliadky, odviezol auto do servisu, po oprave som namailoval fakturu do poistovne, dostal som kryci list a bolo vymalovane. Ziadne problemy. O com preboha stale pises, ake nadstandardne sluzby by som dostal, keby som zaplatil 12000 navyse? Nie si nahodou ten spominany genialny makler ty? Lebo tak mi to pripada. Ziadnu pridanu hodnotu od maklera v pripade likvidacie PU nevidim… Ak poznas takeho, daj kontakt, mozno mi pride auto povysavat, a tak…
        Bol som klientom Allianzu, Kooperativy, OTP Garancie a postup likvidacie zhruba rovnaky, nezavisle od vysky poistneho. Jo, a tiez som pracoval na IT oddeleni poistovne, uz ked sa tym hrdis…

        • okoloiduci 1 januára 2009 at 16:30 #

          nikto sa tu nicim nehrdil – byt nejakym itckarom, to podla mna nie je nic na hrdenie sa – iba ak to je pre teba ten top post co si dosiahol vo svojom kratkom zivote.

          jasne, ze to je aj vina poistovni – spravaju sa ako na mileticke, to je pravda. ale klienti v tom za nimi vobec nezaostavaju. ale nezabudni – kvalitu dojednaneho produktu spoznas az ked pride nieco nestandardne v likvidacii (problem/chyba z tovjej strany ako klienta – a verim, ze vtedy by si este o sluzby (rozumej vybavenie zalezitosti off-records) toho hnusneho maklera pokorne prosikal. ale toto nie je topic sem.

          pobavila ma tvoja dedukcia, no mylis sa – ja makler nie som. iba som svojho casu programoval pre jedneho takeho nieco, takze myslim, ze mam predstavu o tom ako to s normalnymi klientami funguje.

          a povedal by som, ze sa tu zbytocne budeme vykecavat o fenomene cena vs kvalita, kedze nepises ziadne konkretnosti – aka je to poistovna – potom to je tvrdenie JPP.. a to je o nicom.

          vies dobre, ze za ziadnych 12000 navyse si sluzbu maklera nekupujes, ale skoda ti to vysvetlovat, melies hrusticky s jablckami – sluzby maklera nie su urcene pre retailoveho konzumenta a la chrobak truhlik – teda ako ty.

          ked si vsak pozries moju uplne prvu reakciu tu na tomto radobyblogu, tak zistis, ze neobhajujem ziadnu poistovnu ale vycitam panovi blogerovi to, ze skor, nez sa veci dali do pohybu v poistovni (a to je koniec roka = uzavrete systemy, euro atd) tak sa rozculuje nad nesmrtelnostou chrusta = ze sa mu neozvali obratom… a potom, ked sa mu ozvali, zase on nemal cas.

          cize pise o uplnej pichovine len aby mal nejaku napln na svoj web. a toto som pranieroval, vobec nie poistovnu alebo nejaky blby formular ani nic podobne. len to, ze asi autor nema na pisanie solidnych komentarov a nazorov ale len na takyto shit – kedze si uz tuto stranku plati, tak nech tam aj nieco ma, nie?

          cela tato diskusia je fakt zbytocny net-smog.

          to je cele, mysli si co ches.

          btw – ked uz si budes vysavat auto, skoc aj k nam povysavat budu mojmu psovi. ak treba, poslem ti link s formularom na nahlasenie sa vopred.

          • Trent 1 januára 2009 at 18:07 #

            ha ha haaaaa, uz si 100x skoncil a predsa sa sem vracias, ako ta to sem neustale taha a vytaca… a hovno vies o tom, ci mam kratky zivot, alebo dlhy a co som dosiahol…

            „a povedal by som, ze sa tu zbytocne budeme vykecavat o fenomene cena vs kvalita, kedze nepises ziadne konkretnosti – aka je to poistovna – potom to je tvrdenie JPP.. a to je o nicom“

            ked ti vyprcha ten priblbly chlast z hlavy, vrat sa, precitaj si to este raz, a uvidis, ze som pisal o konkretnej poistovni.

            „sluzby maklera nie su urcene pre retailoveho konzumenta a la chrobak truhlik“
            Chrobak truhlik je akurat tak tvoj tatko, chlapce…

            aj hrusticky s jablkami, a asi aj slivkou min. 52% si to tu pleties ty, naco tu taras o sluzbach maklera, ktory nie je pre retailoveho konzumenta? Mas pocit ze toto je blog niekoho ineho? Tu sa pise o poisteni auta BEZNEHO cloveka, tak si tie mudrosti nechaj pre svojho top klienta alebo maklera, ktory je taky magor, ze je odkazany na programovanie tvojej top aplikacie. Jo, a s tym, ze si robil ako IT v poistovni, si zacal ty… asi sme z toho mali padnut na rit… no co, nestalo sa… top programator top maklera top poistovne pre top neretailoveho klienta, nikoho si nepresvedcil, aby si kupoval 3x predrazene poistky, naco to tu pises a citas, navyse zle…

            Jo, a na toho tvojho psa ti serem, si jemne off topic… Stretnut ho tak na prechadzke s nasim psom, asi mas len voditko a v bude si vysavaj sam.

      6. Okoloidúci 1 januára 2009 at 23:15 #

        To trent (…si akože reznor?): Jaaaj, velice sa mi ľúbi ako si sa chytil, chlapče. Si pako. Maj sa pekne.
        To augustín: ok, uznávam, že sa nájdu blbci aj na strane poisťovní-ked si nejaký presnažívy referentik naordinuje aj to čo vlastne ani nepotrebuje. Poviem snáď len,že za čias funkčnej a solídnej Generali toto nebolo, no odkedy ju menezuje ten buran, čo tam sedí za PPF, tak to ide dole vodou. Ja tam postupne rusim vsetky zmluvy.
        Ale este raz-vo všeobecnosti, pretože sa tu zapodievame detailami a podstata uniká-hovoril som o zmysle tohto konkrétneho blogu (ostatné na tomto webe nehodnotím): dám paralelu-nájdite si podobne vyžalovanie rada baťa na blogu etrendu o jeho skúsenosti s vub. Odhliadnuc od spôsobu štylizácie ide o to,že o tom písal,až ked vyskúšal všetko možné. Potom zvolil blog. Ale tuto perohryz sa asi po vianociach nudil, tak svetu oznámil,že sa koncom roka nedovolal do poisťovne. Inteligentný čitateľ pochopí a urobí si úsudok, tí ostatní kľudne dajte ďalšie reakcie.

        • marek 2 januára 2009 at 10:21 #

          Okoloiduci: Ty uz si fakt pako. Obvinis ma z klamstva, niekto iny ta upozorni, ze sa mylis a pravdu mam ja. Tvoja reakcia? Miesto jednoducheho „sorry“ tu tliachas nieco o snazivych referentikoch. Mimochodom, mam pocit, ze Generali nedavno fuzovala s Ceskou poistovnou – takze momentalne poziadavku na scan dokumentov maju ludia, ktori maju zmluvy na mena dvoch poistovni. Ale to je jedno, ty mas svoju pravdu, nevadi, ze je uplne postavena na hlavu a trochu tlaci na mozog:)

      7. Okoloidúci 1 januára 2009 at 23:37 #

        Este som si všimol,že prispel aj bolek,tak len jeden postreh: ten makler,pre ktorého som niečo riešil.mal jedno pravidlo-a sice,že vôbec nešiel do b2b, robili len čistý retail, teda b2c obchod. A stačí si len uvedomiť,že pravdepodobnosť škody z hav.poistenia je mala (samozrejme na pocet klientov,pričom-pre zaujímavosť-škodovost firemnej klientely je niekolkonásobne vyššia ako pri súkromných osobách-suvisi to hlavne s prístupom k vlastnému vs cudziemu majetku), tak potom kazdy klient,ktorý sa obráti po žiadosťou o asistenciu pri likvidácii,dostane aj plnú podporu. Tu na SK to je len lastovička,ale takúto filozofiu a princíp podnikania beží na rozvinutých trhoch. Napokon-provízia je rovnaká-či je to retail alebo biznis segment,len ver, že s biznis segmentom je podstatne viac práce a starostí. Žiaľ, konkrétnu spoločnosť ti tu na tomto fóre neprezradím, dôvody iste pochopis.

      8. Trent 2 januára 2009 at 12:52 #

        Okoloiduci: Uz si opat skoncil? Daj nejaku mudrost este… Pekne prosim… zamotaj sem este biznis zakaznikov, retail, neretail…
        Reagujes na blog, kde sa pise o poisteni a likvidacii skody bezneho konzumenta a vypisujes tu irelevantne chobotiny o makleroch a biznis segmente… ach, jaj

        jo, a pako je ten, kto ta rano obuva, pan programator…