Prvých 100 kilometrov

Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

    citroen-xsara-picasso-05.jpg Tak sme nabehali s naším autobusom, ako niektorí z vás nazvali Citroën Xsara Picasso, prvých sto jarných kilometrov. Pre posmieváčikov dodám, že bez nehody:) Prvé dojmy hovoria, že sme si vybrali dobre. Len v skratke pár postrehov:

    • Chýbajúci otáčkomer v Citroën Xsara Picasso v skutočnosti nechýba. nikdy som sa ním neriadil, ani keď v nejakom aute bol namontovaný.Bohate stačí počúvať pradenie motora a radiť rýchlosti podľa ucha (funguje to aj u tak hluchého človeka, akým som ja)
    • Fakt, že Citroën Xsara Picasso má palubný počítač umiestnený približne v strede palubnej dosky býva ľuďmi z tejto firmy označovaný za výhodu zlepšujúcu komfort a bezpečnosť jazdy. Faktom je, že si na to bude treba zvyknúť.
    • citroen-xsara-picasso-10.jpg Riešenie rýchlostnej páky je v Citroën Xsara Picasso pomerne originálne. Páka nevychádza zospodu, ale akoby zo spodnej časti palubovky. Chce to trochu zvyku. Oceňujem podopierku pre pravú ruku – je to fajn najmä na úsekoch, kde dlhšie potrebujete mať ruku na rýchlostnej páke (prejazd dlhou dedinou a podobne)
    • Dosť som sa obával parkovania. Citroën Xsara Picasso totiž pôsobí zvonka…povedze, že veľkolepo:)) V skutočnosti je to dosť v pohode. Parkovanie mi príde pohodlnejšie, ako napríklad s Fabiou Combi, či služobným Daewoo Nubira Combi.
    • Miesto pre šoféra je v Citroën Xsara Picasso dostatočne priestranné aj pre dvojmetrové monštrum, akým som ja a zároveň necháva relatívne dosť miesta pre človeka, ktorý bude sedieť za mnou. (viem, slovné spojenie relatívne dosť miesta na mňa pôsobí rovnako, ako, keď niekto ponúka zánovný bicykel rozožratý hrdzou, takže je tam dosť miesta)
    • Predné sklo má Citroën Xsara Picasso veľké. Nie v skutočnosti je ešte oveľa väčšie. Dáva šoférovi skvelý prehľad o situácii na ceste. Keď si spomeniem na bývalý služobný Hyundai Accent, kde som mal vo výške očí karosériu (strechu), je mi lepšie.
    • Pri dobrzďovaní spiatočky jemne pískajú brzdy. Vraj je to „vlastnosť“, ktorá nie je na závadu pri brzdení.
    • CD prehrávač mal trošku problém so vsunutím originál CD výberovky Richarda Mullera. Naopak, napálený soundtrack Amélie z Montmartru išiel prehrať bez problémov. Až ďalším testovaním bude možné jednoznačne preukázať, či sa CD prehrávaču nepozdával Muller alebo je to pirát, ktorý prefereuje pálené CD-čka.
    Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

      Tags:

      7 366 x čítané

      14 Comments to “Prvých 100 kilometrov”

      1. bolek 2 apríla 2007 at 17:27 #

        Ja by som pridal, take drobne vysvetlivky:
        -podopierka pre pravú ruku = laktova opierka
        -pôsobí veľkolepo = je to velka krava
        -relatívne dosť miesta = za mekelleho sa zmesti maximalne male dieta, pripadne liliputan alebo trupik
        -jemne pískajú brzdy = je to nieco podobne ako ked prichadza 20 rocny ikarus na zastavku;-)
        -100 km bez nehody = ziadne ujmy na zivote, iba drobne oskretia na karoserii a pokrcene plechy
        -bohate stačí počúvať pradenie motora a radiť rýchlosti podľa ucha = ajtak tam hadzem rychlosti halabala
        -palubný počítač v strede palubnej dosky = v skutocnosti je tam vlastne cela palubovka, nielen palubny pocitac (aj rychlomer, otackomer…)
        -býva ľuďmi z tejto firmy označovaný za výhodu zlepšujúcu komfort a bezpečnosť jazdy = neprakticka blbost, z ktorej boli krk a stale musim pocuvat spolujazdca, aby som nesiel tak rychlo;-)

        • athcilp 11 januára 2010 at 19:55 #

          Pískajú brzdy – ano, ale iba ak máš namontované brzdové platničky vyrobené u našich západných susedov.

      2. rony 2 apríla 2007 at 17:52 #

        takze precitane medzi riadkami: motor pocut uz po nastartovani a aj v nizkych otackach nie je problem ho rozpoznavat.

        medzi nehody si ratal aj tie vystrasene tvare na pohovkach psychiatrov a vykotene vozy v priekopach plne stastia, ze stihli uhnut?

        chapem, preco ma mekelle okuliare, to je priblizovadlo pismenok na pristrojovke :)

        zvykanie na radiacu paku bude tazke, mekelle bude pri preradovani este dlho menit polohu z „lezim“ na „zlomeny v pase“

        jasne ze sa parkuje dobre, ked mekelle otoci hlavu a dycha na zadne sklo…

        predne sklo – posobi velke aj zozadu.

        presun pristrojovky do stredu je pre mekelleho irelevantny, ostatni vodici nan hladia cez veniec volantu :-)

        a teraz mala provokacia: co sa stalo vsetkym tym byvalym autam? ;-)

      3. Trent 2 apríla 2007 at 18:52 #

        … sa pridam aj ja:

        – paci sa mu, ked ho veziem do roboty mojim Daewoo Nubira Combi, len sa to hanbi priznat, spomina to iba medzi riadkami…
        – jasne, ze je vzadu kopec miesta, kedze mekelle ma vybrate predne sedadla a sedi na zadnych… za nim je uz iba giganticky kufor
        – ze sa dobre parkuje? a ja som si myslel, ze to vedla pivarne Pod dubom vzniklo vrakovisko, a to mekelle bol na pagacik…
        – neviem, ci je to auto vobec pojazdne. Mekelle si totiz zajtra rano chcel prist ku mne odskusat pokazenu klavesnicu (aaaano, ten vychvalovany L*gitech…), ked som ho taktne poziadal, ci ma potom odvezie do roboty, ako ja jeho nespocetne vela krat, obratom prisiel mail, ze klavesnica je v najlepsom poriadku :-)

      4. marek 2 apríla 2007 at 19:45 #

        to bolek: otackomer tam nie je, ako som uz napisal, treba citat:))

      5. marek 2 apríla 2007 at 19:46 #

        to rony: motor pocut na kazdom aute, ak to ty v tom tvojom posuvatku nepocujes, mozno by nebolo od veci precistit si usi:))
        – jednu nehodu sme videli po ceste, nejake suzuki sa rozhodlo odbacat, aj ked vedla neho islo auto…nebol si to ty?:)))
        ostatne auta boli presunute na ine oddelenia, t Daewoo aj Fabiu som obcas vyuzival a vyuzivam vramci roboty.

      6. marek 2 apríla 2007 at 19:46 #

        To Trent: tvoja Nubira je skvela a obdivujem, zre ju zvladas, mne pride dost dlha a dost dlho by mi trvalo, nez by som s nou v pohode jazdil.
        – Logitech je funkcny, skor to vidim, ze bol problem vo Windowsoch, pripadne v UBS…

      7. Trent 2 apríla 2007 at 19:56 #

        UBS??? Myslel si ABS, nie? :-)))

      8. marek 2 apríla 2007 at 20:54 #

        nasadit ABS na klavesnice? mozno to nie je zly napad:))) niekedy clovek pise rychlejsie, nez mysli, ABS by to mohlo bezpecne pribrzdit:)))

      9. Trent 2 apríla 2007 at 21:09 #

        alebo ked rychlo pisu niektore pismenka… v, medzernik atd :-)

      10. bolek 2 apríla 2007 at 22:26 #

        2 mekelle: citanie mi sice nejde, ale zato pisam jedna radost;-)

      11. Terr 3 apríla 2007 at 11:31 #

        co sa tyka tej hudby, tak to bude urcite jeho rodnou francuzstinou, inak povedane, ziadny pirat ale obycajny nacionalista, ktory nedokaze pochopit mullerov sklon k sansonu aj ked nam slovakom sa mullerovie styl paci

      12. rony 3 apríla 2007 at 13:05 #

        bolek, ja sa aj vypisam aj vy… ked na to pride :-)

      13. zdenka 29 augusta 2007 at 18:42 #

        ak este mate picasso, rada by som vedela, ako ste spokojny. Chcela by som aj ja kupit. Dakujem Zdenka