Bankový prepad

Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

    pozicka-peniaze.jpg Pri hľadaní banky, ktorá nám poskytne najlacnejší spotrebný úver niektoré banky stroskotali na svojej neschopnosti komunikovať s klientom mailom. Nuž sme ich pobočky museli navštíviť osobne.

    Vo VÚB sme mali problém nájsť na pobočke človeka, ktorý by sa nám kvalifikovane venoval. Je to celkom pochopiteľné – bol víkend. Keď už sme našli toho pravého, za 10 minút sme všetko vybavili. Úroková sadzba – 10,9 percenta. V Unibanke to bola bleskovka – ochotný chlapík schladil naše nadšenie zadĺžiť sa oznámením, že spotrebné úvery poskytujú len svojim klientom. Klientom sa môže stať len človek, ktorý si do Unibanky nechá posielať výplatu. Nuž, ja sa klientom tejto inštitúcie stať nemôžem. A tak sa Unibanka dobrovoľne pripravila o peniaze, ktoré mohla získať, keby mi požičala peniaze. Na podpätku sme sa otočili aj v Tatra Banke, rad ľudí smerujúcich von z pobočky naznačoval, že tam rozdávali banány:))
    Vyvrcholenie (doslova) nastalo v pobočne Slovenskej sporiteľne. Vraj mi vedia poskytnúť len orientačné čísla. Vraj mi nevedia vyrátať úrokovú sadzbu. Vraj to trvá vyše hodiny a oni na to nemajú čas. Otázka, prečo to niektoré banky vedia vybaviť mailom a ďalšie za desdať minút, ostala bez odpovede. Rozhodol som sa predsa len dať Slovenskej sporiteľni šancu zarobiť na mne – stálo ma to 10 minút vypisovania nezmyselných formulárov. Nezmyselných aj preto, že som klientom tejto inštitúcie a tak väčšinu potrebných dát o mne majú vo svojom systéme. Pani sľúbila, že sa pokúsi vypočítať úrokovú sadzbu ešte v ten deň. Zavolal na druhý deň popoludní. Sadzba 11,3 percenta ma nenadchla. Pani ponúkla zľavu, myslím pol percenta. Ak si zoberiem ďalšie dva produkty. A túto zľavu aj tak bude musieť schváliť šéf pobočky. Vravím – nič nepotrebujem, platobnú kartu mám, životnú poistku mám a dodatočný schvaľovací proces je pre mňa trošku ponižujúci.

    Koho som si nakoniec vybral? Myslím, že to nie je ani tak podstatné. Pre mňa je dôležitým zistením, že niektoré banky stále nie sú schopné (alebo ochotné?) operatívne s perspektívnym klientom komunikovať mailom. Slovenská sporiteľňa nie je schopná poskytnúť potrebné informácie, ani keď si po ne človek príde osobne – rozmýšľam, či ide o ľudské zlyhanie pár zamestnancov alebo o systémovú chybu. Dobré meno si u mňa spravili Istrobanka a OTP Banka, ktoré zareagovali veľmi pružne. S niekoľkodňovým oneskorením sa s kvalitne pripravenou odpoveďou ozvali aj Dexia Banka a Unibanka. Naopak, od niektorých bánk som ani po niekoľkých dňoch nedostal odpoveď – VÚB a ČSOB.

    Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

      2 thoughts on “Bankový prepad”

      1. tú ľudovú banku si nevyskúšal, ktorá sa ti tuším dodatočne sama ponúkala (asi preto že boli pripravení na štzliyáciu „urobiť sa peknými“) ? Na pobočke by o tom teste však už nevedeli ;)

      2. Mozes mi, prosim Ta, poslat ten mail, ktory si posielal bankam? Myslim ten povodny s datumom a casom odoslania. Vdaka!

      Nie je možné pridávať komentáre.