Hľadá sa najlepšia banka

Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

    peniaze-spotrebny-uver.jpg Včera som sa vybral do pátrania. Hľadám totiž najlacnejší spotrebný úver, lebo kupujeme auto. S napätím som čakal odpovede z bánk. Viem, že si vážia každého jedného klienta a snažia sa ich v konkurenčnom boji získať čo najviac. Takže bolo jasné, že odpovede prídu rýchlo a hlavne kvalifikovane spracované.
    Ako prvá zareagovala Tatra banka. Asi hodinu po odoslaní mailu prišla odpoveď. …že mi ďakujú za záujem a požiadavku spracujú čo najskôr ich odborníci (predpokladám, že odpovedal robot).
    Na druhý deň zareagovala Slovenská sporiteľňa. „Ak mate zaujem o spotrebny uver, je potrebne osobne navstivit pobocku SLSP, a.s.,… Je nam luto, ale nie je mozne to riesit s nami prostrednictvom e-mailu.“ Považujem to za absolútne nepochopenie mojej požiadavky, že chcem celý konzultačný proces vybaviť mailom. Úplne absurdne vyznela veta na záver: „S Vasimi otazkami ohladom produktov a sluzieb Slovenskej sporitelne,a.s. sa mozete obratit na verejnu mailovu schranku…“ Jednoducho trapas.
    Odpoveď prišla aj od Tatra banky. Napísali informácie, ktoré sa na tému spotrebný úver nachádzajú na webe banky a pridali vetu „Nakolko v sucasnosti nie je mozne uskutocnit vypocet hodnotiaceho modelu prostrednictvom e-mailovej komunikacie, doporucujeme Vam obratit na nase kontaktne centrum Dialog, kde Vam nas pracovnik prostrednictvom telefonickeho rozhovoru urobi vypocet zjednoduseneho hodnotiaceho modelu.“ Nechápem, kde je problém? Mnou poskytnuté informácie nestačia? Nie je možné ich doplniť mailom? Ale sa rozhodli jednoducho šikanovať perspektívneho klienta?

    Banka, za ktorou vraj chodia najlepší zlyhala. Banka, kde mám niekoľko rokov účet dopadla rovnako. Začal som byť zľahka znepokojený kvalitou úverových služieb našich skvelých bánk.

    Na obed zareagovala aj OTP Banka. Bez kecov z brožúrok, bez formálnych poďakovaní za prejavený záujem. Všetko toto nahradila profesionálne vypracovaná odpoveď na všetky moje otázky o spotrebnom úvere v tejto banke.

    Popoludní, keď dotrávilo ľuďom v Istrobanke, som sa dočkal mailu aj z tejto inštitúcie. Čo myslíte? Na všetky otázky som dostal odpoveď.

    Pozerám na hodinky. Od odoslania mailu ubehlo 24 hodín. Dve banky zaslali odpoveď s nulovou informačnou hodnotou (SLSP a TB), dve banky odpovedali profesionálne (OTP Banka a Istrobanka) a máme tu ďalšie štyri banky, ktoré:

    • nemajú záujem o moje peniaze
    • nemajú ľudí, ktorí by mi odpovedali
    • majú ľudí, ktorí sú za odpovede platení, ale tí na svoju robotu kašlú
    • z každého rošku trošku
    • iná odpoveď

    (nehodiace sa prečiarknite)

    S hanbou zatiaľ skončili VÚB, Dexia Banka, Uni banka, ČSOB.

    Pátranie nekončí. Pokračovanie – aj o tom ako dopadla osobná návšteva pobočiek bánk – nabudúce.

    Doplnok: Keďže som pôvodne neuvažoval, že z môjho hľadania výhodného spotrebného úveru bude test slovenských bánk, neoslovil som všetky banky, ale len tie, na ktoré som si v rýchlosti spomenul. Z tohto dôvodu som neoslovil Ľudovú banku a HVB Banku.

    Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

      49 odpovedí na „Hľadá sa najlepšia banka“

      1. slovenska sporitelna je banka stale akoby z dob minulych, tatra je viac ako hrozna,… v „slsp“ mam stale ucet a musim povedat , ze ma seru, v taba som mal ucet a tak ma nasrali, ze som sa radsej isiel nechat nasierat do slsp.
        Myslim, ze v sucastnosti plati nepriama umera: cim mensia banka, tym vacsia starostlivost o klienta..

      2. akože najlepšia banka bude tá, ktorá ti bez ďalších otázok požičia?
        Predstav si, že by som ti napísal mail: „Chcem si kúpiť auto, požičiaš dvesto tisíc?“ Ako by si odpovedal?
        Predpokladám, že by si chcel aspoň vedieť kto som, z čoho to budem splácať a podobné náležitosti, aby si mal aspoň akú-takú istotu, že sa ti peniaze vrátia. Či nie?
        To je fakt taký problém, zavolať na tie ich služby alebo zájsť do ich pobočiek? Majú ich vari málo?
        Ozaj, čo si myslíš, prečo Ti OTP a Istro odpovedali v maili (naivne ťa nechám žiť v tom, že tie odpovede nie sú dielom CTRL C a CTRL V, ale že kvôli tebe zasadali predstavenstvá tých bánk….). No asi že preto, lebo nemajú skóringový model…..

      3. to Anonymoous: ak by si si pred kritiou precital predchadzajuci clanok http://www.ine.sk/2007/03/19/najlacnejsi-spotrebny-uver/ videl by si, ze som poskytol pomerne dost udajov a vyzval ich, ze ak potrebuju dalsie udaje, rad ich doplnim. Proste nemam cas a chut obiehat x pobociek bank a s kazdou stracat kopec casu. Rovnako telefonicky zistovat udaje chcem az s par vybranymi bankami, nie s kazdou, ktora na slovensku funguje. V dalsej casti uvidis, ci sa mailom ozvali aj dalsie banka a ako doapdla komunikacia na pobockach…

      4. moj nazor, ze slovenske banky na takuto komunikaciu a vybavovabie nie su pripravene. Osobne za Unibanku mozem povedat, ze ludia sa tam idu strhat a maju vela inych problemov, preto teraz nenahanaju klientov. ale to sa cca o pol roka zmeni.
        ale ako celok je problem v ludoch a v mysli nadriadenych. proste nebudeme platit cloveka co sedi za pocitacom a vybavuje podobne maily. banky pre tento ucel zaviedli svoje telefonicke sluzby, co myslim sa blizi mailovemu kontaktu, akurat je to o nieco osobnejsie.
        pekny den a vela stastia

      5. Toto nie je situacia len v bankovom sektore, ale skoro v kazdom. Dokonca aj obycajne firmy maju problem odpovedat na email. A to uz vobec nehovorim o statnej sprave.

      6. Pokial ma firma kontaktne centrum mala by komunikovat aspon zakladnymi prostriedkami:

        – telefon
        – e-mail
        – postovy styk

        Z praxe mi ako najvhodnejsi u emailu pripada system jedinej kontaktnej adresy, ktoru spravuje na to vyhradena osoba/oddelenie.

        Toto oddelenie sa snazi odpovedat na otazky a problemy a pripadne kontaktuje dalsie oddelenia firmy. Doslova je tym, kto komunikuje s klientom a procesy vnutri su „zakryte“. Je jasne, ze niektore problemy sa nedaju riesit obratom a kazdy sa s tym vysporaduva inak.

        Ja osobne mam napr. s mailovanim do OTP horsie skusenosti a o odpoved som si musel urgovat po niekolkych tyzdnoch. Verim, ze sa to zmenilo.

        Osobne som skeptik firmy dolezu k akceptacii emailu prave v dobe, ked email zacne byt neefektivny pre obe strany kvoli spamu a moznym infiltraciam.

      7. Mailova komunikacia je velmi neefektivna. To by si uz mohol vediet. Neviem preco mas problem zavolat do 3-4 najvacsich bank a spytat sa na uver. Je to omnoho rychlejsie nez cakat par hodin na odpoved mailom.

      8. Mno, tiez sa mi tento sposob zistovania konkretnych uverovych podmienok zda byt lehce nestandardny… par uverov a leasingov som vybavoval v bankach aj nebankovych instituciach, ale inak ako osobne to neslo…

      9. A pozrime, prvá lastovička vo forme otvorenej výzvy marketingu banky so žiadosťou o „recenzovanie“ jej služieb, na ktorú som necielene natrafil :-)

        Tomu sa hovorí pružná reakcia ;-)

      10. ad TABA „Nakolko v sucasnosti nie je mozne uskutocnit vypocet hodnotiaceho modelu prostrednictvom e-mailovej komunikacie, doporucujeme Vam obratit na nase kontaktne centrum Dialog, kde Vam nas pracovnik prostrednictvom telefonickeho rozhovoru urobi vypocet zjednoduseneho hodnotiaceho modelu.“
        Nechapem, ale, kde je problem a nezavolal si tam??? Bol by si skor vybaveny, ako ti trvalo napisanie mailu a nasledne cakanie na odpoved, ktora mala nulovu informacnu hodnotu. Ci len z principu, lebo si si povedal, ze ty chces fundovanu odpoved mailom alebo si default TABA-u vylucil? Mozno skutocne nemaju kapacity vypisovat litanie kazdemu klientovi, tak ako ty napises moze dalsich x ludi… A percento, ze ziskaju potencionalneho klienta klesa, vedia, ze to posielas do vsetkych bank :-) Ale ked tam prides, percento stupa, lebo si tam :-) a nie inde. Marketing je svina.
        btw, kedysi sa orientacny vypocet dal urobit u nich na webovej stranke, takze cez net sa dalo, teraz neviem. Preco ti to pisem, mekelle? lebo minuly rok som potreboval 70.000 a islo to celkom hladko, navsteva TB, 30 minut, do 24 hodin uver schvaleny, za dalsich 24 hodin peniaze na ucte.

      11. to Trent: ano navsteva banky trva 30 minut, ale ja nemam zaujem venovat 30 minut kazdej banke, to by som si musel zobrat dovolenku. Nemam ani chut telefonovat s kazdou bankou, prevolat s kazdou 20-30 minut – to uver pekne predrazi. Preto som mal takyto plan:
        1. mailom si vyziadam info od kazdej banky, na ktoru si spomeniem
        2. z tych, ktore odpovedia zmysluplnu odpoved vyselektujem dve-tri a tie navstivim a dotiahnem detaily
        3. s jednou z nich dotiahnem cely proces do uspesneho konca

      12. to Trent: Dodatok – vsetky banky dostali identicky mail. Ze mailom sa im neoplati venovat sa mi? OK, tak ich vylucim zo zoznamu bank, ktore necham zarobit.
        Rovnaky postup som aplikoval pri kupe plastovych okien – cez net zistim firmy, co to robia, rozoslem maily, zistim cenove relacie, vyberiem dve-tri, navstivim predajne a je to vybavene. Fakt nemam chut autobusom zabit den cestovanim po Bratislave, a obehnutim 50 firmiciek, ktore maju sidlo v Dubravke, na Dolnych Honoch, ci v Raci…Nemam tolko dovolenky a chcel som to stihnut este tento rok:)))

      13. nedavno som riesil podobnu vec: chceli sme pozicku na auto. riesil som to cez pobocku jednej nemenovanej (Vcelku Uspesnej Banky). Som ich dlhorocny klient a naivne som cakal dobru ponuku. Chcel som 150t a oni mi ponukli urok okolo 11%. Presli sme vsetky moznosti a pekne som sa im podakoval. Auto sme kupili v akcii na tretiny znacky Sedadlo. Po troch tyzdnoch mi prisla z tej istej banky z centraly ponuka na uver do vysky 700t s urokom cca 7% bez predlozenia dokumentov, kedze mam u nich hypotekany uver s vyssim krytim ako je nehnutelnost ktoru splacam. slafil ma trak!

      14. Pred kupou auta som isiel prve do TB. Myslel som, ze ked som dlhorocny stabilny klient, tak mi daju bez vacsich reci potrebny obnos penazi za kamaratske uroky. Na to, ze mi vidia do vsetkych transakcii, aky mam prijem, vydaj, ziadne zavazky a tak podobne, mi vystruhali taku cenu, ze som mal v momente chut zrusit cely ucet. Neskor som to s tazkostami rozdychal pri salke caju.
        Este k tomu chceli, aby som zarucil barakom ci inou nehnutelnostou. Kokos, a co tak este moju oblicku, by zalozit nechceli?
        Nakoniec som to vyriesil inak.

      15. Dovod preco banky takto reaguju na mail je ten, ze priliv novych klientov je z tejto cinosti skoro nulovy v %. Dovod preco vo svojej banke dostanes najhorsie podmienky je ten, ze migracia zakaznikov z banky takmer nulovy v %.

        Recept na zmenu je pisat emaily a stazovat sa cez dialog, ze nie je odpoved. To isto prispiet k migracii tym, ze pred odchodom sa spytat ci by vam mohli vedeli spravit lepsiu ponuku, resp. to dat vediet vyssie v banke, ak nevediet idete prec lebo ina banka ponuka to a to za takych podmienok.

        Pekny den :)

      16. Co tu motate hluposti preco tam nezavolal a preco ich nenavstivil. Proste im nechce volat a nechce ich navstevovat pokial to nebude nutne. Je zakaznik, tak by ho banky nemali buzerovat, ale sa mu snazit vyhoviet. Aky je problem napisat ze poplatok je 0.03% z poskytnuteho uveru min. 500 max. 1500Sk a uverovy proces trva od navstevy banky 1 tyzden ak ide vsetko hladko a su k dispozicii vsetky potrebne doklady. Ak SLSP chubaju do ratingoveho modelu data, da sa napisat, ze potrebujeme este vediet udaje A, B, C, …Z. Zatial podla udajov ktore ste poskytli by sa vasa urokova miera mohla pohybovat v intervale 450% – 1583%. Kde je problem? Cisla su haluze, ale pointa je ta, ze ludia su zabehani v nejakych ramcoch, ci sablonach a nie su schopni „think outside the box“.

      17. Marek, vidim, z Tvojich reakcii, ze to robime rovnako. Rozoslem genericky email na tisic miest, dostanem 50 odpovedi, vyberiem do 5 a z nich vyberam blizsie. Tiez by si zda sa chcel aby veci fungovali jednoducho a normalne. Ale mnoho ludi co tomu verili je uz na psychiatrii.

      18. ad „ano navsteva banky trva 30 minut, ale ja nemam zaujem venovat 30 minut kazdej banke“

        nuz, ked nemas zaujem, tak nemas, to uz je tvoj problem :-), oni sa z teba nezblaznia… Ok, nenapisu, rezolutne ich vyluc!!! Ako si to predstavuju! Len lahko sa ti moze stat, ze nakolko trvas na mailovej odpovedi a odmietas inu komunikaciu, ze prehliadnes vyhodnejsiu ponuku… len kvoli tomu, ze neprisiel mail. Rovnako co sa okien tyka, obehol som firmy aj take, ktore nemaju prezentaciu na webe a cuduj sa svete, dostal som o 30.000 lacnejsie okna, aj bez mailu… Keby som tu firmu apriori vylucil, len preto, ze ten dedo tam nevie robit na pc a akceptoval Ospylak („mat poriadne okno“) len preto ze mi poslali mail na DETTO rovnake okna co sa prevedenia, skla, kovania a parapet tyka, tak zacvakam 30.000 navyse. A to zrejme stoji za 30 minut telefonatu alebo osobnej navstevy. Rovnako som pochodil so skrinou, identicke ponuky, len rozdiel 36.000 alebo 24.000? Len preto ze mi niekto posle mail? Neeee… a navyse, clovek pri osobnom styku obcas vidi pekne tety… anyway, stastnu ruku…
        Jo, keby si sa ma opytal na tie okna a skrinu, nemusel si ani mail pisat :-). Lenze ja som jediny v BA, koho so sa nespytal :-)))

      19. Anonymous: tak potom je to v poriadku, co chces viac, ty posles genericky mail, oni tebe genericku odpoved, fifty fifty, nie? a z z tych 1000 miest moze byt 500x lepsia ponuka ako tych 5 co si si vybral… lebo vies, genericka odpoved rulez.

      20. to Trent: sorry, ale na okna som sa ta na 100% pytal. skrinu mozno nie, ked hovoris… Druhy problem uz som ti vysvetloval – nemam zatial auto a tak nie je v mojich silach obehat vsetky predajne, pobocky v Blave. Telefonovat so vsetkymi tiez nie je v mojich silach. Uz to robim kvoli poistke na auto a mam z nich nervy ked par minut pocuvam „dovolali ste sa spravne do… o chvilu vas prepojime“ a potom ma to jednoducho odpoji… Keby som ja takto robil svoju robotu, tak jedneho dna nevyjdeme. Viem, ze ich netrapi, ze pridu o maleho klienta s malym uverom, maju na to pravo. Ja mam zas pravo ukazat, ze reci o tom, ze „prosime Vas kontaktujte nas, sme tu pre Vas…“ su proste dristy.

      21. este raz trent: Ze som rozoslal rovnaky mail? A to som sa mal kazdej banky pytat na inu pozicku? Akoze vy mate tri slova v nazve, pozicajte 300-tisic, vy len jedno, tak pozicajte stovku?:)))

      22. Na okna si sa ma 100% nepytal, lebo by som ti dal 10 vytlacenych projektov, ktore som dostal pri osobnej navsteve :-)
        ale s tym telefonovanim mas pravdu, lenze to je tak vsade, nie len v banke…
        Jo, to je spravne, ze si poslal ten isty mail. Aj oni ti poslu ten isty. Ale obcas, napr. aj v istych poistovniach, staci poslat mail, uviest telefonne cislo a sami ta kontaktuju. Takze nic sa ti nepredrazi. Neviem si predstavit, ze do nejakeho centra pride z celej republiky X takych generickych mailov ako tvoj a teta odtial bude kontaktovat 1000 ludi denne a dozadovat sa udajov od potencialne ne/istych klientov a prerabat to tri krat denne podla toho, kto kedy a co posle… Ono totiz, ked som bral uver minuly rok, tak priamo na mieste v pobocke sme preberali rozne moznosti financovania, banka nieco ponukla, mne to nevyhovovalo, okamzite sme hladali inu moznost a postupne sme nasli cestu. Vies ako, kde je vola, tam je cesta… :-)
        Nakoniec som odchadzal s niecim uplne inym ako som povodne zamyslal.
        Pochybujem, ze toto sa da takto konkretne mailom… tych 8 bank by si za den v pohode stihol, na takej Kriznej ich mas pokope hadam vsetky… nemusis vsetky pobocky. A mozno ze uz pri tretej by si to zabalil a zo zufalstva to zobral… vela stastia ti prajem.
        (btw, poznas nejaky reklamny slogan, ktory nie je drist???)

      23. este ma napadlo, minuly rok som menil ja okna, skrinu, uver… Ty teraz. Co keby sme nabuduce spojili sily? a budeme sa stresovat spolocne… a podelime si ulohy… :-)

      Nie je možné pridávať komentáre.