Packove osobitne ulohy: 200 km/h je naozaj dost

Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!
    packa

    Niektorí ľudia dokážu pri plnení osobitných úloh stíhať aj všeličo iné. Toto som si prečítal v rozhovore Hospodárskych novín s človekom (správne by však malo byť asi s nadčlovekom, supermanom), ktorý stojí na čele organizácie zabezpečujúcej verejný poriadok, bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Prečítajte si aj vy, čo všetko dokáže postíhať pri plnení osobitných úloh:

    Ešte stále sám naháňate so zapnutým majákom cestných pirátov na diaľnici?
    – To ma ešte stále neprešlo. Ja mám dosť silné auto na to, aby som naháňal tých bohatších na tých lepších autách. Jazdím dosť rýchlo, na druhej strane jazdím 30 rokov, mám jeden a pol milióna kilometra bez nehody. A ešte mám výnimky – mám 507-koňový súťažný voz, takže silnejšie vozidlo tu nie je. Snažím sa jazdiť rýchlo, ale slušne. Keď ma niekto „opáli“ a ešte pri tom arogantne vytláča ostatných, tak idem po ňom. To nerozchodí, nech by robil čokoľvek. Na ceste do Košíc a naspäť sú to vždy tak dva-traja.

    Aj dávate pokuty?
    – Nie. Pokiaľ je to grázlik prvej triedy, tak ho pošlem na dopravný inšpektorát alebo zavolám hliadku. Ale väčšinou, ak vodič pred tým nemal dopravnú nehodu, sa to končí dohovorom.

    Koľkým ste takto dohovárali priamo v teréne?
    – Odkedy som policajným prezidentom to je asi 30 ľudí.

    Na druhej strane je to česť byť pristihnutý priamo policajným prezidentom…
    – Vyslovene nenaháňam, až keď je niekto arogantný a drzý ako opica. Ja idem po diaľnici dvestovkou a niekto ma „ofúkne“. No ale to sa predsa nerobí! Tých dvesto už je naozaj dosť. Ja zákon neporušujem – tam, kde nie je obmedzená rýchlosť, sa na mňa stanovené rýchlosti nevzťahujú. Nie som ako český policajný prezident, ktorý musel odovzdať vodičský preukaz.

    Aký je váš osobný rýchlostný rekord?

    – Na dráhe v Nemecku som išiel 317 kilometrov za hodinu. Na normálnej ceste sa to dá niekde vytlačiť na 270, ale musíte mať prázdnu cestu. To už je dnes problém.

    Tak potom máte odskúšané, či sa na slovenských diaľniciach dá jazdiť 160 km/h, ako o tom uvažuje minister vnútra Robert Kaliňák.
    – Dá sa, ale nesmú to byť hlupáci. Alebo by sme museli urobiť kategorizáciu podľa vodičov. Ten, kto má čo najviac kilometrov najazdených bez nehody, by mohol jazdiť rýchlejšie. Tým, ktorí by spôsobovali havárie, by sme rýchlosť znižovali. To by bolo najlepšie pravidlo, aké by sa dalo zaviesť na cesty.

    Nemáte tendenciu robiť kategorizáciu aj podľa pohlavia?
    – To nie. Aj keď, priznám sa, že skoro každá mladá vodička, ktorá ma v meste obehne, má v ruke mobil a pokojne si to valí 90 – 100 km/h. Ja mám v aute taký megafón a potom sa jemne ozvem, či jej náhodou neprekáža, že telefonuje.

    ********************************************************************
    ETICKÝ KÓDEX PRÍSLUŠNÍKA POLICAJNÉHO ZBORU
    Článok 5
    Policajt nezneužíva svoju príslušnosť k Policajnému zboru
    ********************************************************************
    Podľa hovorcu polície Korcha policajti nemusia dodržiavať rýchlosti, „ak to vyžaduje plnenie osobitných úloh, ktorých okruh určí príslušný minister“.

    Zaujímavý je aj príbeh: ako sme sa pretekali s prezidentom policajneho zboru…. Možno by sa malo umožniť pánovi Packovi po čom mu srdce piští, dať mu uniformu a placačku, nech ide naháňať cestných pirátov, práca policajného riaditeľa je podľa mňa o niečom inom. BTW na plnenie osobitných úloh je potrebné mať aj dajakú osobitnú školu?

    Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

      Tags: ,

      6 644 x čítané

      2 Comments to “Packove osobitne ulohy: 200 km/h je naozaj dost”

      1. bolek 4 mája 2007 at 10:31 #

        Vyborny clanok: Ale aj tak mám lepšie auto

      2. Dom 8 júla 2007 at 14:38 #

        hmm…Pan Packa, pokial dobre viem tak BMW M5 nie je sutazny voz a takisto nanho netreba ziadnu vynimku…a ze silnejsie vozidlo tu nie je…to myslite ako na policajnom zbore ze? lebo uz ked sa pozrem len okolo tak znamy ma nacipovanu M5, jeho kamarat ma Ferrari Scagliety, co takto Impreza Pana Gajdosika, atd.
        ale tak ako uznavam ze som sa na tomto clanku zabavil.
        PS: ked uz ste taky jazdec a v nemecku ste jazdili na drahe 317, tak by ma zaujimalo ze aky ste mali cas na Nurburgringu…