Problem s SPV C500 v Orange SK

Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!

    ICQ
    ICQ
    Od stredy 27/7/05 mám problém s pripojením smartphonu Orange SPV C500 cez GPRS. Nefunguje mi internet, wap, icq ani maily a ani SPV ako modem pre PC/PDA. Nedokážem ani prijať MMS (musel som si ju pozrieť na webe), problémy mám občas aj s odosielaním SMS, keď dám odoslať SMS, uloží sa mi medzi Poštu na odoslanie ako pri mailoch a nič.

    05/08/05 DOPLNENÉ o priznanie chyby hovorcom spol.Orange
    DOPLNENÉ 11/08/05: vrátil sa mi môj reklamovaný mobil zo servisu
    DOPLNENÉ 25/08/05: ospravedlnenie a zníženie paušálu+poplatku za orange world o 50%


    Ked sa pokúšam pripojiť cez GPRS, po chvíľke dostanem hlášku, že sa to nedá a mám skontrolovať nastavenia telefónu, alebo či som v dosahu siete. Po takomto pokuse nemôžem ani telefonovať a ani mne sa nedá dovolať, som jednoducho vypnutý. Pomôže iba vypnutie/zapnutie telefónu, ak sa vsak pokúsim znova pripojiť cez GPRS, zase som nedostupný. Skúšal som sa pripojiť aj na inú BTS, neúspešne:-(.

    Keď prehodím SIM kartu do iného telefónu, GPRS mi z druhým mobilom funguje. Problémy sa neobjavili len u mňa, ale u viacerych ľudí s SPV. Na infolinke vraj nemajú hlásene žiadne problémy. Skušali sme prejsť s technikom nastavenia GPRS, všetko je OK. Je nejaký problém medzi SPV a Orange. Niečo asi menili v sieti Orange, lebo predtým GPRS chodilo vynikajúco.

    Dnes sa mi ozvali z infolinky 595 (0905 595 595, 02/ 5851 5951), že problém nie je v SPVčku, ale niekde u nich. Na riešení problému sa pracuje, akonáhle sa dozvedia niečo nové, ozvú sa mi. Infolinka Orange priznala, že nahlásených problémov je viac.

    Ja som SPV nakoniec zaniesol do servisu a reklamoval som nefunkčnosť GPRS + všetky s tým súvisiace hore opísané problémy. Keď už s mobilom nič neurobia, aspoň mi vyčistia prach pod displejom. GPRS mi na SPV aj tak nejde, tak mi SPV počas opravy až tak nebude chýbať a budem sa musieť zaobísť s nejakým horším telefónom, ktorý mi však korektne funguje aj v sieti Orange.

    DOPLNENÉ 05/08/05:
    Podľa hovorcu spoločnosti Orange, Petra Tótha, presnú príčinu problémov v komunikácii so sieťou, ktorá sa objavuje výlučne u telefónov SPV a iných telefónov pracujúcich s operačným systémom Windows Mobile, spoločnosť zisťuje v spolupráci so sesterským operátorom Orange France. Podobný problém sa totiž prednedávnom objavil aj vo francúzskej sieti. Orange svojich zákazníkov uisťuje, že problém nie je v mobilnom telefóne, ale v jeho sieti.

    Situácia bola stabilizovaná včera v poobedňajších hodinách, kedy technici spoločnosti Orange prijali opatrenia, vďaka ktorým momentálne opäť všetky služby fungujú tak, ako majú. Riešenie problémov však ešte nie je úplne ukončené. Orange totiž stále čaká na definitívne odstránenie problémov. Až do úplného vyriešenia je navyše stále pozastavený predaj telefónu SPV C500 v predajnej sieti Orange Slovensko.

    Spoločnosť sa za vzniknuté problémy ospravedlňuje.

    O odškodnení zákazníkov, ktorí nad tým vyše týždňa maturovali, žhavili platené infolinky spoločnosti Orange, preinštalovali si niekoľkokrát svoje smartphony a nakoniec si museli požičať mobily, ktoré im v sieti Orange fungovali, nepadlo ani slovo.

    Ozvali sa mi aj z infolinky 595 (kde som nahlasoval túto chybu a z kadiaľ mi 27/07/05 došla srandovná SMSka, že môj problém bol vraj vyriešený), že tentokrát je problém vyriešený naozaj. Keď som sa však pýtal, čo ho spôsobilo, alebo aké opatrenia prijali, aby sa to za mesiac neopakovalo, už mi odpovedať nevedeli. Chalan mi prečítal napísanú vetu od technikov a možno sa vraj dočkám nejakého oficiálneho vyjadrenia Orange. Čo očakávam určite je odpoveď na moju písomnú reklamáciu. Snáď to do konca augusta stihnú.

    DOPLNENÉ 11/08/05: ozvali sa mi z Orange, moje SPVčko je vraj opravené. Zbehol som do Orange a čakalo ma tu nové SPVčko, takže oprava prebehla asi tak, že mi dali nový kus. V „servisnom stredisku“ na Prievozskej mi do záručného listu zaznačili nový IMEI (výr.číslo) a vybavené. Dátum príjmu a dátum výdaja zo servisu je rovnaký, takže oprava bola v „servise“ vybavená za jeden deň. Akurát batériu a asi aj zadný kryt mám svoj starý. V zázname o oprave nie je nič uvedené, akurát výmena a nový IMEI. Verziu softvéru mám tú istú ako predtým (4.21.1088 zostava 14217), takisto aj verziu vysielača a prijímača (1337.0.32_0.03.18).

    Keď takto Orange rieši všetky reklamácie týkajúce sa horezmieňovaného problému zo sieťou, tak mi z toho vyplýva, že asi ani moc nechce priznávať, že nejaká chyba v ich sieti existovala. Tým pár ľudom, čo to ako ja reklamovali, dajú nové mobily a hotovo. Ďalšia možnosť je, že na Slovensku asi ani servis na SPV neexistuje a tak výmenou za nový kus riešia všetky problematické reklamácie.

    Zatiaľ mi GPRS šlape, tak si idem naspäť nainštalovať svoje aplikácie, nastavenia a zosynchronizovať kontakty a správy. Dúfam, že to tak ostane a nabudúce bude Orange experimentovať so sieťou opatrnejšie a nie na úkor svojich zákazníkov.

    DOPLNENÉ 25/08/05: ozvali sa mi z reklamačnáho oddelenia, ospravedlňujú sa a že mi za problémy, ktoré mi spôsobili znížia mesačný paušál a poplatok za orange world na 50 %.

    Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!