Recenzia filmu: Slnečný štát

Páčil sa ti článok? Daj o ňom vedieť priateľom!
    Sluneční stát

Štyria robotníci z Ostravy sa jedného dňa ocitnú bez práce. Situáciu sa rozhodnú riešiť kúpou nákladného auta a rozbiehajú tvrdý biznis sťahovacej firmy. Keď to už-už vyzerá, že z najhoršieho sú preč, auto im ukradnú a podnikanie končí fiaskom. Kamaráti sú zadĺžení kade-tade až po uši, ženatým sa rozpadávajú manželstvá, prípadne manželky. Slobodným aj ich pričinením troskotajú vzťahy. Niektorí a niektoré nemajú problém podviesť priateľa s jeho kamarátom… Napriek neustále pokračujúcej sérií neúspechov si vždy dokážu nájsť cestu späť.

Najnovší film z dielne Martina Šulíka možno charakterizovať ako smutnú komédiu o nezamestnanosti, zločinnosti, alkoholime a rodinných konfliktoch vyplývajúcich z tohto triumvirátu. Niektoré hlášky majú šancu zľudovieť: „Zeptali se mě, co si myslím, tak jsem jim to řekl, a hned mi vrzli sedativa.“. Pri ďalších cítiť „výpožičku“ od iných autorov: „Udělám z tebe člověka, i kdybych tě měl zabít.“ a Lasica & Satinský: „Aj keď ťa zabijem, ale vychovám z teba poriadneho občana tohto štátu.“. Trošku sklamaním pre mňa bolo, že Šulík nedokázal byť k svojim hrdinom dostatočne tvrdý – vždy keď hrozí, že by niekto mohol byť vnímaný, ako „cipan“, dostáva od Šulíka šancu ukázať svoju odzbrojujúcu ľudskosť. Na druhú stranu – od Šulíka možno takú tvrdosť ani nemožno očakávať. Pri výber väčšiny hercov mal režisér šťastnú ruku, ale Anna Šišková, ako prostitútka-alkoholička mi veľmi nesedela. Dostatok presvedčivosti jej chýbal vo chvíli, keď exmanželovi v súvislosti s ich spoločným synom, ktorý začína piť, dohovára: „Málo sa s ním rozprávať, je to citlivý chlapec, potrebuje matku. Mal by si si niekoho nájsť„.
    Film určite stojí za pozretie a myslím, že sa k nemu po čase rád vrátim.

Hodnotenie: 8/10
    IMDB rating: zatiaľ nemá